تکذیب ادعای انگلیس در واردات واکسن کوواکس به ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تکذیب ادعای انگلیس در واردات واکسن کوواکس به ایران
تکذیب ادعای انگلیس در واردات واکسن کوواکس به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران بیانیه سفارت انگلیس در تهران در خصوص واردات واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد و استرازنکا را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بیانیه سفارت انگلیس در تهران در خصوص واردات واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد و استرازنکا به ایران را تکذیب کرد.

سفارت انگلیس در تهران در بیانیه‌ای که در حساب توئیتری خود منتشر نمود، آمده است: در تاریخ ۱۵ بهمن امسال وزیر بهداشت ایران و اتحاد جهانی واکسن اعلام کرده‌اند که ایران ۴.۲ میلیون دز واکسن تولیدشده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا را از طریق ابتکار کوواکس دریافت خواهد کرد و انگلیس نیز ۵۴۸ میلیون پوند به ابتکار کوواکس کمک کرده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران در واکنش به بیانیه سفارت انگلیس بیان داشت: در تماس با مسئولان سازمان غذا و دارو و همچنین دکتر شانه ساز موضوع را پیگیری کردم که آنها بیان کردند چنین چیزی صحت ندارد.

شهریاری افزود: مسئولان یاد شده تأکید کردند که پیش و پس از فرمایش رهبر انقلاب چنین درخواستی از سوی جمهوری اسلامی داده نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала