گزارش و تحلیل

افشای دستور سری نحوه عمل هنگام اعتراضات در هند توسط گرتا تونبرگ

© REUTERS / Rick Wilkingافشای دستور سری نحوه عمل هنگام اعتراضات در هند توسط گرتا تونبرگ
افشای دستور سری نحوه عمل هنگام اعتراضات در هند توسط گرتا تونبرگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط زیست، به طور تصادفی دستوری برای نوشتن پست ها و نظرات در توییتر را از طبقه بندی خارج کرد.

اسپوتنیک - روز پنجشنبه، گرتا تونبرگ، فعال سوئدی و مبارز علیه گرمایش زمین، خشم پلیس و دادستان ها در هند را برانگیخت. وی در واکنش به اعتراضات شدید کشاورزان در هند، کامنت ها و توصیه های مقدماتی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

شخصیت سال مجله تایم: گرتا تونبرگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2019
شخصیت سال مجله تایم: گرتا تونبرگ

به گزارش نیویورک پست، این فعال محیط زیست 18 ساله چپگرا پستی را به صورت آنلاین ارسال کرد (و سپس سریعاً آنرا پاک کرد) که لیستی از "پستهای پیشنهادی" در مورد ناآرامیهای مدنی را شرح می داد. این امر ممکن است نشان دهد که او در مورد موقعیت خارجیانی که اعتراضات را تماشا می کنند، آموزش می یابد. در این لیست نکاتی در مورد آنچه چه و چطور باید در شبکه های اجتماعی منتشر شود، وجود دارد. توصیه می شود به افراد دیگری که درباره رویدادها در توییتر اظهار نظر می کنند، از جمله ریانا، ستاره پاپ، پست مجدد شود. مثلا ، خواننده ریانا در توییتر خود نوشت (تعداد مشترکان او از 101 میلیون نفر بیشتر است): "چرا ما در این مورد صحبت نمی کنیم؟!". وی به گزارش CNN در باره مسدود کردن خدمات اینترنتی توسط مقامات هند در مناطقی که اعتراضات در آنها برگزار می شود، پیوند داده است.

علاوه بر پست هایی که قرار بود باعث ایجاد طوفان در توییتر شود، "دستور عملی" که گرتا تونبرگ در شبکه گذاشت، همچنین پیشنهاد شد که به اطلاعات مربوط به تظاهرات برنامه ریزی شده در برابر سفارتخانه های هند اشاره خاصی داده شود.

روز پنجشنبه، پلیس دهلی پرونده ای را علیه گرتا تونبرگ بخاطر توییت های وی آغاز کرد و مداخله خارجی در امور صرفاً داخلی این کشور را غیرقابل قبول دانست. مقامات عالی دولت، مشاهیر هند و وزارت امور خارجه مردم را به گرد هم آمدن و محکوم کردن "افراد خارجی" مانند تونبرگ و ریانا که سعی در "تجزیه کشور" دارند ، فرا می خوانند.

تغییر پروفایل گرتا تونبرگ در توییتر پس از ارزیابی پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2019
تغییر پروفایل گرتا تونبرگ در توییتر پس از ارزیابی پوتین

وزارت امور خارجه هند در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: "متأسفانه ، گروه های خودفروخته سعی می كنند برنامه خود را بر این اعتراضات تحمیل كرده و آنها را مختل كنند." این وزارتخانه طی بیانیه ای "شهروندان خارجی" را برای ارسال اطلاعات در شیکه های اجتماعی به باد انتقاد گرفت. اسامی ریانا و دیگران که از او پیروی کردند برده نشده است.

ده ها هزار کشاورز در حومه پایتخت هند تجمع کرده و به قوانین جدید کشاورزی اعتراض کرده اند که آنها را فقیرتر کرده و در اختیار شرکت ها خواهد گذاشت. این اعتراضات برای نارندرا مودی نخست وزیر که این قوانین را برای مدرن سازی کشاورزی هند ضروری اعلام کرده است ، مشکلات جدی ایجاد می کند.

در 26 ژانویه، روز جمهوری هند، اعتراضات عمدتاً مسالمت آمیز به آشوب و درگیری های شدید تبدیل شد. برخی از دهها هزار کشاورز سوار بر تراکتور از مسیری که قبلاً با پلیس توافق کرده بودند خارج شدند و به قلعه سرخ قرن 17 هجوم بردند و این عمل منجر به تشدید تنش های غیرمنتظره شد. رهبران کشاورزان معترض خشونت را محکوم کردند، اما گفتند که این اعتراضرا لغو نخواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала