دیدار وزیران دفاع ایران و هند + فیلم

© Photo / IRNAدیدار وزیران دفاع ایران و هند
دیدار وزیران  دفاع ایران و هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در ادامه دیدار با مقامات هند با " راجنات سینگ" وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  دو طرف در این دیدار موضوعات  همکاری دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

 سرتیپ امیر حاتمی در این دیدار مبارزات ضد استعماری و ظلم‌ستیزی دو ملت را از جمله اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور خواند و بهره گیری از ظرفیت های فراوان در دو کشور برای توسعه همکاری ها در ابعاد مختلف از جمله ابعاد دفاعی امنیتی دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی را ضروری و در راستای منافع دو کشور و منطقه ارزیابی نمود. وزیر دفاع ایران چابهار را فرصتی برای دو کشور در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دانست.

​" راجنات سینگ" نیز در این دیدار با قدردانی از حضور هیات عالی رتبه دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر حفظ و توسعه روابط رو به رشد دو کشور تاکید کرد که بخشی از آن مربوط به همکاری‌های دفاعی است. دراین دیدار دو طرف ضمن تاکید بر توسعه همکاری های دفاعی در خصوص  ساز و کارهای آن نیز گفتگو کردند.

وزیر دفاع ایران عصر روز سه شنبه عازم هند شد و ضمن دیدار با مقامات دفاعی این کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هوانوردی و نمایش هوایی بنگلور شرکت و از آن بازدید کرد.

این سفر اولین سفر مستقل وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به هند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون محسوب می شود. پیش از این وزیر دفاع هند در شهریور ماه سال جاری در سفر به تهران با همتای خود دیدار کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала