بورل: فشار حداکثری در قبال ایران باید به دیپلماسی حداکثری تبدیل شود

© AFP 2023 / Javier Sorianoبورل: فشار حداکثری در قبال ایران باید به دیپلماسی حداکثری تبدیل شود
بورل: فشار حداکثری در قبال ایران باید به دیپلماسی حداکثری تبدیل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی اعلام کرد که فشار حداکثری در قبال ایران باید به دیپلماسی حداکثری تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی به ابنترفاکس گفت: بازگشت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، برای حل مسئله هسته ای ایران هدف نهایی است و حرکت از سیاست فشار حداکثری به ایران به سیاست دیپلماسی حداکثری ضروری است.

ایران: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
ایران: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد

وی گفت: تلاش برای ایجاد انگیزه مثبت جدید و اطمینان دوباره از اجرای كامل توافق نامه، از جمله توسط ایران، از فشار حداكثری به دیپلماسی حداكثری در کمیسیون مشترک برجام ضروری است.

بورل همچنین تأکید کرد که هدف نهایی، همچنان بازگشت به اجرای کامل توافق نامه (برجام) است.

وی گفت: بار دیگر برجام در یک وضعیت بحرانی قرار دارد. من به عنوان هماهنگ کننده برجام، تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام می دهم.

جوزف بورل با  اشاره به اینکه روسیه از این نظر یک شریک مهم است، گفت: من با تمام اعضاء و همچنین با شرکای آمریکایی ارتباط برقرار می کنم. این راهی ساده ای نیست.

وی خاطرنشان کرد که دولت جدید ایالات متحده به روشنی روش جدیدی را اعلام کرده است و همه اعضا برجام آماده مشارکت هستند. وی یادآور شد که برجام بر اساس تعهدات هسته ای ایران در ازای لغو تحریم ها بنا شده است.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی افزود که اتحادیه اروپا همچنان به تعهدات خود تحت برجام ادامه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала