ارسال نخستین محموله واکسن روسی "اسپوتنیک وی" به ایران + ویدئو

© Photo / RDIFارسال نخستین محموله واکسن "روس اسپوتنیک" وی به ایران
ارسال نخستین محموله واکسن روس اسپوتنیک وی به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی ساخت موسسه گامالیا روسیه ساعاتی پیش به مقصد ایران بارگیری شد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» توسط هواپیمای شرکت ماهان امروز (پنجشنبه) بارگیری و به ایران ارسال شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در این خصوص اعلام کرد؛ با پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی  صبح امروز (پنجشنبه 16 بهمن 1399) به میزان 20 هزار دوز از مسکو به تهران ارسال گردید.

​به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران نیز از ورود نخستین محموله واکسن روسی به این کشور، با هواپیمایی ماهان ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه به فرودگاه امام خمینی خبر داد.

وی بیان‌داشت: ماموران وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی ایران حضور خواهند داشت و این بار را در شرایط استاندارد و تحت تدابیر امنیتی تحویل خواهند گرفت.

ذیبخش گفت: این محموله مستقیم از مسکو به فرودگاه امام خمینی‌(ره) در تهران حمل خواهد شد و هواپیمای ماهان، شرایط کامل و استانداردهای لازم برای حمل این بار را دارا است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران ابراز امیدواری کرد: چنانچه مشکلاتی نظیر مسایل گمرکی یا دیگر حوادث پیش‌بینی نشده به‌ودجود نیاید، در زمان مقرر پرواز ماهان بر زمین فرودگاه خواهد نشست.

پیشتر رئیس سازمان غذا و دارو ایران خاطرنشان‌کرده بود:  واکسن اسپوتنیک روسیه تا حدود ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند که عوارض آن ناچیز بوده و مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала