نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در خصوص منشاء کرونا پس از بازدید از چین

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoنظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در خصوص منشاء کرونا پس از بازدید از چین
نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در خصوص منشاء کرونا پس از بازدید از چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
تیمی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که در مورد منشاء بیماری کووید ـ 19 در ووهان چین تحقیق کردند ، احتمال نشت این ویروس از آزمایشگاه شهر ووهان را منتفی ندانستند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسانی که به نمایندگی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) کار می کنند بازدید خود را از یک آزمایشگاه تحقیقاتی مهم ویروس شناسی  در این شهر چین که یک سال پیش کانون شیوع ویروس کرونا شد، به پایان رساندند. تیم دانشمندان نزدیک به چهار ساعت را در انستیتوی ویروس شناسی ووهان که تحت محافظت شدید قرار دارد، گذراندند تا بفهمند که چگونه فرد اول به این بیماری مبتلا شده  که تاکنون بیش از 2.2 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است.

 تعداد افراد واکسینه شده علیه ویروس کرونا در جهان از تعداد افراد مبتلا بیشتر شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
تعداد افراد واکسینه شده علیه ویروس کرونا در جهان از تعداد افراد مبتلا بیشتر شد

دکتر پیتر داشاک دانشمند بریتانیایی گفت که محققان اطلاعاتی را به دست می آورند "که قبلاً هیچ کس آنها را ندیده است." وی همچنین تأکید کرد که تحقیقات "واقعاً از حالت توقف و سکون خارج شده است". دکتر داشاک در اولین مصاحبه خود از زمان ورود به چین گفت، علیرغم این واقعیت که مدیریت آزمایشگاه ووهان ادعای شیوع کرونا در پایان سال 2019 به دلیل نشت ویروس از داخل این آزمایشگاه را رد کرده، درستی  چنین نظریه ای منتفی نیست.

وی افزود: "اگر داده هایی وجود داشته باشد كه حاکی از درستی چنین فرضیه ای باشند ، ما از داده ها و از شواهدی كه ما را به سوی آن سوق دهند، پیروی خواهیم كرد. اگر آنها ما را به سمت بازار غذاهای دریایی و زنجیره سرد هدایت کنند ، ما این کار را خواهیم کرد. اگر آنها ما را به یک مزرعه حیات وحش یا بازار پرندگان ببرند ، ما به آنجا خواهیم رفت. اگر آنها ما را به آزمایشگاه هدایت کنند ، ما به آنجا خواهیم رفت. همه چیز در نظر گرفته می شود  و ما بی طرف باقی می مانیم. "

چین به پنهان کردن شیوع بیماری کرونا ، تلاش برای خاموش كردن پزشكانی كه سعی داشتند زنگ خطر را به صدا در آورند ، و اطلاع رسانی دیرهنگام به جهانیان درباره آنچه اتفاق افتاده، متهم شده است.این کشور همچنین به دلیل جلوگیری از تحقیقات خارجی در مورد منشا ویروس مقصر شناخته شد. پکن، به نوبه خود، تلاش کرد تا مفهوم منشا چینی ویروس کرونا را زیر سوال ببرد و به واردات مواد غذایی منجمد به عنوان کانال شیوع این بیماری  اشاره کرده است.

ساخت آزمایشگاه ووهان در سال 2003 پس از شیوع سندرم حاد تنفسی (SARS) که در رسانه ها با عنوان بیماری سارس ((SARS شناخته می شود، آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала