ماجرای کاندیداهایی که برای پیروزی در انتخابات بین مردم غذا پخش می کردند

© Photo / IRNAماجرای کاندیداهایی که برای پیروزی در انتخابات بین مردم غذا پخش می کردند
ماجرای کاندیداهایی که برای پیروزی در انتخابات بین مردم غذا پخش می کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
یکی از سیاستمداران معروف ایران از کاندیدا هایی صحبت کرد که برای پیروزی در انتخابات بین مردم غذا پخش می کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیده بان ایران، سید محمد غرضی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در انتخابات سال ۹۲ که من کاندیدا شدم، یکی از کاندیداها یکصد هزار چلوکباب در شهر اصفهان و بین مردم فقیر پخش کرد، آن کاندیدا حتی صدهزار رای هم به دست نیاورد. و یا در انتخابات خبرگان هم کاندیدایی به مدت ۲۸ شب بین مردم غذا پخش کرد اما به اندازه غذاهایی که داده بود هم رای جمع نکرد. کلمه جمهوری اسلامی مقدس است. کشور نه با جن گیری و هزینه و توطئه سیاسی اداره می‌شود و نه کسی می‌تواند با اینها رای جمع کند.

امیر تتلو، خواننده جنجال آفرین ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2021
اعلام آمادگی تتلو برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ +عکس

این فعال سیاسی و وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن در خصوص احتمال رقابتی شدنِ انتخابات ۱۴۰۰ گفت: جمهوری اسلامی متکی بر آرای عموم مردم است یعنی ۸۰ میلیون معتقد به جمهوری هستند؛ برخی به جمهوری اسلامی و برخی به جمهوری. نیروهای سیاسی همواره سعی کرده‌اند که با توسل به این قاعده، جامعه را تشویق به شرکت درانتخابات کنند.

غرضی درخصوص کاندیداتوریِ علی لاریجانی، سید حسن خمینی و محمود احمدی نژاد گفت: آقای لاریجانی در انتخابات مجلس دهم شرکت نکردند و مجموعه‌ی حامی ایشان، دیگر حاضر نشد از ایشان حمایت کند. بزرگی مثل ایشان که از شرکت در انتخابات مجلس امتناع کردند، من فکر می کنم کاندیداتوریشان گرفتاری خواهد داشت.

او ادامه داد: در خصوص کاندیداتوری حسن آقا باید بگویم که در طول این ۴۰ سال ایشان سمت اداری نپذیرفته‌اند. زمانی که بنی صدر پیشنهاد نخست وزیری احمدآقا را مطرح کردند، امام آن را منع کردند و ایشان هم در هیچ سمتی این چنینی ظاهر نشدند. البته من در مورد حاج حسن آقا نمی دانم که ایشان خودشان تمایل دارند به کاندیداتوری و یا عده‌ای به دنبال این قضیه هستند.

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن گفت: در مورد کاندیداتوری آقای احمدی نژاد هم باید بگویم که اکثر همکاران ایشان از معاونین گرفته تا افراد دیگر، یا به زندان رفته‌اند و با دچار گرفتاری های دیگری شده‌اند. شخصی که قصد شرکت در انتخابات را دارد، قاعدتا باید در اطرافش افراد صالح و سالم حضور داشته باشند اما این موضوع در رابطه با احمدی‌نژاد صدق نمی‌کند. همان جنگیرهایی که آقای توکلی به آن اشاره کرده‌اند، در اطراف ایشان هم وجود دارند.  بحث هاله نور که در زمان ایشان مطرح شد را فراموش نکردیم. اینها مسائلی است که به عامه مردم باید جواب داده شود و چون این جوابها قانع کننده نیست به نظرم آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ اقبالی نداشته باشند مگر اینکه هزینه های سنگینی کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала