بنیانگذار آمازون از سمت خود کناره گیری می کند

© AP Photo / Brent N. Clarkeبنیانگذار آمازون از سمت خود کناره گیری می کند
بنیانگذار آمازون از سمت خود کناره گیری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
بنیانگذار آمازون جف بزوس در سال ۲۰۲۱ از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد و اندی جسی جای او را خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه سرویس مطبوعاتی شرکت آمازون در وب سایت خود اعلام کرد: جف بزوس بنیانگذار شرکت آمریکایی آمازون، در سال ۲۰۲۱ از سمت مدیرعاملی کناره گیری می کند و مسئولیت ریاست اجرایی هیئت مدیره را بر عهده می گیرد.

همسر سابق بنیانگذار آمازون ثروتمندترین زن جهان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2020
همسر سابق بنیانگذار آمازون ثروتمندترین زن جهان شد

در این گزارش آمده است: جف بزوس بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ با تصدی مسئولیت اندی جسی به عنوان رئیس اجرایی [هیئت مدیره] مسئولیت را به عهده خواهد گرفت.

به گفته بزوس، عملکرد مالی خوب و موقعیت قوی شرکت به وی اجازه می دهد موقعیت خود را تغییر دهد.

سرویس مطبوعاتی سخنان مدیر عامل شرکت را نقل می کند: در حال حاضر، می بینم که آمازون در بالاترین سطح نوآوری خود قرار دارد و به لطف این، زمان چنین تغییراتی فرا رسیده است.

طبق مجله فوربز، بزوس در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است، با وجود طلاق از همسرش در سال ۲۰۱۹، که ۴ درصد سهام آمازون را به دست آورد. این بنیانگذار ۵۷ ساله این شرکت که ۱۱.۱ درصد سهام هم اکنون ۱۹۶.۲ میلیارد دلار برآورد شده است را در اختیار دارد.

علاوه بر آمازون، بزوس شرکت خصوصی هوافضا Blue Origin را تأسیس کرد و همچنین یکی از قدیمی ترین روزنامه های آمریکا به نام واشنگتن پست را در اختیار دارد.

بزرگترین خرده فروش آنلاین آمازون در جهان، که کالاها و خدمات را از طریق اینترنت می فروشد، توسط بزوس در ایالات متحده در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد. این شرکت به تدریج از فروش کتاب و سوابق به فروش ضبط ویدیو، بازی های ویدئویی و لوازم الکترونیکی مصرفی تغییر یافت و همچنین اولین کسی بود که در ایالات متحده خدمات بارگیری پرداخت شده برای فیلم های قابل مشاهده بدون اتصال به اینترنت را به کاربران وب سایت خود ارائه داد.

در اوج شیوع ویروس کرونا در بهار گذشته، این شرکت اعلام کرد که به دلیل افزایش تقاضا ۱۷۵۰۰۰ کارمند استخدام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала