ایران: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresایران: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد
ایران: هیچ فردی به برجام اضافه نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران خطاب به جامعه جهانی تاکید کرد: هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت اظهار کرد: باید خدمت جامعه جهانی و مخصوصا کشورهای برجام که حالا ۱+۴ هستند و یا در آینده ممکن است ۱+۵ باشند به صراحت بگویم هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد؛ ۵+۲ یا ۵+۳ نمی شود.

شرط بازگشت ایران به برجام از دیدگاه سناتور روس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
شرط بازگشت ایران به برجام از دیدگاه سناتور روس

وی ادامه داد: برای این توافق سال ها فعالیت و مذاکره شده تا به این توافق رسیده اند، این توافق چیزی نیست که به سادگی به دست آمده باشد. اگر می خواهند به توافق بیایند اهلا و سهلا و اگر نمی خواهند هم اهلا و سهلا بروند دنبال زندگی شان؛ به هر حال ما کار خودمان را انجام می دهیم.

روحانی افزود: آمریکایی ها باید بدانند آنها تا امروز ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ هستند و هی بحث برجام نکنند. این بحث ایران نیست. بلکه قطعنامه مورد اتفاق شورای امنیت سازمان ملل است و شما هر لحظه که صبر کنید جرم بالایی انجام داده اید. چون ۲۲۳۱ را نقض کرده اید، پس به قانون و مقررات بین المللی برگردید؛ البته اگر برگشتید ما هم به طور کامل به تعهداتمان عمل خواهیم کرد، ولی ما قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض نکردیم که حالا بیاییم اصلاح کنیم. ما از قطعنامه خارج نشده ایم که بخواهیم به آن برگردیم.

رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: من پیش از این هم گفته ام هفت صندلی بوده که ما شش تا روی آن نشسته ایم ولی یکی جنون ادواری گرفت و بیرون رفت. حالا یک ذره عقل پیدا کرده و آن جنون ادواری تمام شده پس به صندلی برگردد. به بقیه چه کار دارد. بقیه که سرجایشان نشسته اند. آمریکایی ها باید به قطعنامه ۲۲۳۱ و مصوبه شورای امنیت باز گردند. ما هر گونه حسن نیتی ببینیم پاسخش حسن نیت است. هر گونه اقدام در مقام عمل ببینیم پاسخش اقدام در مقام عمل است و اگر تعهد کامل ببینیم از طرف ما هم تعهد کامل خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала