از موز ۶۰ هزار تومانی تا گیلاس یک میلیون تومانی در فروشگاه‌های تهران +عکس، ویدئو

کشف 17 کیلوگرم کوکائین از محموله موز در اسپانیا
اشتراک
گرانی‌های اخیر میوه در ایران موجب نارضایتی مردم و عدم توانایی آنها برای خرید میوه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی و گزارش‌های رسیده از برخی از محله‌های تهران، موز وارداتی درجه یک با قیمت هر کیلو ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان در خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود که البته در برخی خرده فروشی‌ها قیمت آن بیشتر و در برخی نیز ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان کمتر است.

قیمت موز که از پاییز امسال در بازار روند صعودی طی کرده است در مقایسه با قیمت هر کیلو موز در سال گذشته که به طور متوسط قیمتی حدود ۱۴ هزار تومان بود، ۱۴۰.۳ درصد افزایش داشته است و این موضوع سبب نارضایتی‌های بیش از پیش مردم شده است.

علاوه بر قیمت موز، قیمت گیلاس نیز آن چنان گران شده است که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. در ویدئویی که شهروندان ایرانی در فضای مجازی منتشر می‌کنند به گرانی قیمت گیلاس که هر کیلو یک میلیون تومان است اشاره می‌کنند و واکنش‌های تندی را نشان می‌دهند.

کاربران بسیاری در واکنش به این موضوع اظهار تاسف می‌‌کنند و معتقدند این اتفاق نباید در کشوری پر نعمت و پر برکت که دارای منابع غنی است رخ دهد. کاربرانی به گرانی سایر اقلام از جمله آناناس و خیار اشاره می‌کنند و با گلایه عنوان می‌کنند مگر خیار نیز وارداتی است که این چنین گران شده است؟!

برخی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند موز نخرید، موز نخورید و به جایش سیب بخورید. این کاربران به کنایه از صحبت‌های مسئولین ایرانی عنوان می‌کنند برای همه چیز جایگزینی وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала