آخرین آمار کرونا در ایران: جان باختن ۷۹ نفر دیگر از مبتلایان

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد تا کنون یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۸۶ نفر در این کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا به ۵۸ هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۵ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۰۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

​لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستانهای های نارنجی در استانهای شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

لاری گفت: گرچه همه گیری کرونا محدود به جنسیت خاصی نیست اما زنان کشور در ۱۱ ماه شیوع بیماری متحمل بخش قابل توجهی از مشکلات این ویروس بوده اند. 

وی ادامه داد: مراقبت از بیماران کووید۱۹ در خانواده، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان در شرایط آموزش غیر حضوری، تلاش برای کاهش استرس خانواده در دوران همه گیری بیماری، مشکلات مراقبت در زنان باردار و مراقبت در دوران پس از زایمان، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت ها در این دوران بحرانی لزوم توجه هر چه بشتر به زنان را نشان می دهد.

وی افزود: اکثریت کارکنان نظام سلامت از بهورز گرفته تا مراقب سلامت، ماما، پرستار نیروهای خدمات تا کادر تخصصی زنانی هستند که در خط اول مقابله با ویروس کرونا قرار گرفته اند و به رغم خستگی های رسیدگی به بیماران باید بین کار و امور زندگی شخصی و خانواده نیز تعادل برقرار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روز زن فرصت مناسبی برای قدردانی از زنان سرزمین مان است که با روی گشاده وعزمی راسخ در میدان این مبارزه هستند.

وی افزود: روز زن را به زنان و مادر سرزمین مان به خصوص زنان شاغل در نظام سلامت تبریک می گوییم و تلاش های خالصانه آنان را ارج می دهیم و برای آنان صحت، سلامت و توفیق خدمت به ملت ایران را مسئلت می کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала