آمریکا: خطر بالای جنگ و تهدید هسته ای با روسیه و چین وجود دارد

© AP Photo آمریکا: خطر بالای جنگ و تهدید هسته ای با روسیه و چین وجود دارد
 آمریکا: خطر بالای جنگ و  تهدید هسته ای با روسیه و چین وجود دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
چارلز ریچارد رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده گفت که آمریکا باید برای جنگ هسته ای با چین یا روسیه آماده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن تایمز روز دوشنبه اول فوریه نوشت: "یک احتمال واقعی وجود دارد که یک بحران منطقه ای با روسیه یا چین به سرعت به یک درگیری هسته ای تبدیل شود، اگر این کشورها تولید سلاح های متعارف را تهدیدی برای یک رژیم یا یک کشور بدانند."

فوربس: آمریکا در جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2021
فوربس: آمریکا در جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود

ریچارد تأکید کرد که پنتاگون باید خطر درگیری هسته ای را درک کند و همچنین مفاهیم جدیدی از بازدارندگی و در صورت لزوم وقوع جنگ هسته ای را توسعه دهد.

ریچارد گفت: دلیل اینکه ایالات متحده در حال حاضر خطر درگیری های هسته ای را نادیده می گیرد، تغییر تمرکز بر ضد تروریسم است. با این حال، روسیه و چین در حال ساخت زرادخانه های هسته ای خود هستند.

به گفته وی، مسكو بیش از ده سال است كه با موشكهای میان برد و كوتاه جدید، نیروهای هسته ای خود را "بصورت تهاجمی" مدرنیزه می كند. علاوه بر این، "تصرف نظامی کریمه" آمادگی روسیه را برای رقابت تهاجمی و نادیده گرفتن هنجارهای بین المللی نشان داد.

پیش از این، دبیرکل ناتو جنس استولتنبرگ، اعضای کمیته نظامی ناتو را به حمایت از پتانسیل دفاعی کشورهای عضو اتحادیه، از جمله در ارتباط با سیاست روسیه فراخوانده بود.

وی توصیه کرد نه تنها هزینه های دفاعی را افزایش دهند، بلکه باید در توانایی های مدرن سرمایه گذاری کنند و اطمینان حاصل کنند که پرسنل نظامی ناتو در صورت تهدید آمادگی دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала