ماسک: بیت کوین، ارز دیجیتالی خوبی است

© AP Photo / Susan Walsh ایلان ماسک
 ایلان ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
قیمت بیت‌کوین از اکتبر سال 2020 تقریبا 200 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک اعلام کرد که تا این لحظه بیت‌کوین ارز دیجیتالی خوبی است.

ماسک در ادامه گفت:« نمی توانم دقیقا در باره ارزهای دیگر از این نوع اظهار نظر کنم. هشت سال پیش می بایست بیت‌کوین می خریدم. قیمت بیت‌کوین از اکتبر سال 2020 تقریبا 200 درصد افزایش یافته است. حرف هایم می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد پس باید مواظب باشم که چه می گویم».

کشف دستگاه های غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در ایران ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2021
کشف دستگاه های غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در ایران ادامه دارد

ژانویه 2021، ریاست «تسلا»،  هشتگ بیت کوین را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد. پس از آن قیمت  ارز دیجیتالی  از 32 تا 37 هزار دلار افزایش یافت.

او همچنین نوشته بود شاید بشود تمام سرمایه «تسلا» را به بیت کوین تبدیل کند.  این درحالی است که قبل از آن محبوب ترین ارز دیجیتالی را « ارزی پوچ» نامیده بود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۹۴.۹۱ میلیارد دلار برآورد می شود. سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتالی باید این را بدانند که با یک بازار بسیار پرریسک طرف هستند و از دست دادن همه یا بخش بزرگی از سرمایه شان در این بازارها با توجه به نوسانات زیاد چیز خیلی عجیبی نیست.

در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. در درازمدت قیمت بیت کوین می تواند از 50 هزار دلار فراتر برود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала