آلمان: سیاست فشار حداکثری ترامپ در برابر ایران کارآمد نبود

© AFP 2023 / Odd Andersenآلمان: سیاست فشار حداکثری ترامپ در برابر ایران کارآمد نبود
آلمان: سیاست فشار حداکثری ترامپ در برابر ایران کارآمد نبود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان دکترین فشار حداکثری دونالد ترامپ در برابر ایران را ناکارآمد دانست.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که از رویکرد بر اساس گفتگو در سیاست خارجی دولت جو بایدن استقبال نموده و دکترین فشار حداکثری دونالد ترامپ را ناکارآمد دانست.

وزیر خارجه آلمان از ضرورت توجه نشان دادن به  برنامه موشکی ایران سخن گفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2021
وزیر خارجه آلمان از ضرورت توجه نشان دادن به برنامه موشکی ایران سخن گفت

ماس در کنفرانس برگزار شده توسط روزنامه "زیت"، بیان داشت: ما پیش از این شاهد بودیم که تمدید "استارت نو" میان آمریکا و روسیه در مدت زمانی کوتاهی امکان پذیر شد، پیمانی که در صورت عدم تمدید، 5 فوریه منقضی می‌گردید. این پیمان یکی از ستون‌های اصلی معماری خلع سلاح جهانی به شمار می رود.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان این (موضوع) امید را القا می‌کند و احساس می‌شود که رویکرد آمریکا این است که در خصوص مسائلی که با آن موافق نیستند، در خصوص موضوع اوکراین، پرونده الکسی ناوالنی، نقش روسیه در سوریه و لیبی فعالانه کار خواهند کرد و در گفتگو به راه حل دست خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد که در دوران دونالد ترامپ، ایالات متحده سیاست "فشار حداکثری" را اعمال کرد. ماس افزود: "این (سیاست) حداقل در مورد ایران موثر نبود."

به گفته ماس، خط مشی بایدن را می توان "صلابت در امور در عین آمادگی برای گفتگو" توصیف کرد. وی افزود: "من فکر می‌کنم راهکار دیگری وجود ندارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала