سفرهای نوروزی 1400 با چه شرایطی انجام می شود؟

© Photo / Soheil Gargari سفرهای نوروزی 1400 با چه شرایطی انجام می شود؟
 سفرهای نوروزی 1400 با چه شرایطی انجام می شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
معاون گردشگری ایران بیان راشت که سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،  ولی تیموری معاون گردشگی  اطلاع داد که طرح‌هایی از سوی وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص انجام سفرهای تعطیلات نوروزی ارائه شده است و خاطر نشان کرد: به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیش‌شرط عدم تشدید شیوع ویروس سفرهای نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: این سفرها تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکان‌پذیر خواهد بود.

تیموری افزود: برای افرادی که خارج از تورهای برنامه‌ریزی شده اقدام به سفر نوروزی ‌کنند ارائه رزرو مرکز اقامتی مجاز الزامی است.

وی تاکید نمود: بر اساس تصمیمات اتخاذشده ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر با ستاد ملی مقابله با کرونا برقرار خواهد بود که مسئولیت این فرایند در سطح ملی به عهده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در استان‌ها با استانداران خواهد بود.

ایران به پروازهای عبوری از آسمان خود تخفیف می‌دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
ایران به پروازهای عبوری از آسمان خود تخفیف می‌دهد

معاون گردشگری ضمن اشاره به پروتکل های بهداشتی گفت: پیش از شروع تعطیلات نوروزی و هم‌زمان با تعطیلات دوره‌های آموزشی برای تمامی ذی‌نفعان گردشگری در سطوح ملی و استانی برگزار می‌شود و در برگزاری این دوره‌ها نظارت کامل اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: کلیات موضوع در خصوص اتباع ایرانی و گردشگران از کشورهای کم‌خطر در کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و در اولین جلسه این ستاد به تصویب نهایی خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала