خطیب زاده: گفتگو با طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده است

© Sputnik / Shiva Abshenasخطیب زاده: گفتگو با طالبان به خواست و یا با اطلاع دولت افغانستان بوده است.
خطیب زاده:  گفتگو با طالبان به خواست و یا با اطلاع دولت افغانستان بوده است. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که همواره از گفتگوهای بین ‌الافغانی حمایت می‌ کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که دولت ایران با دولت مستقر افغانستان نه تنها رابطه رسمی دارد بلکه یکی از دو کشوری است که برخلاف کشورهای دیگر، از دستاوردهای آنها حمایت می‌کند و تمام گفت ‌وگوهای انجام شده با طالبان با خواست و اطلاع دولت افغانستان بوده است.

خطیب زاده به برخی سفرها به تهران و از جلمه سفر هیأت سیاسی طالبان اشاره و در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است و دفتر سیاسی طالبان در دوحه و پاکستان و برخی جاهای دیگر به صورت رسمی فعالیت دارد. در مذاکرات مستقیم با حاکمیت و دولت مستقر افغانستان هستند. این سفر به اطلاع دولت افغانستان رسیده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: درباره ماهیت و فعالیت‌های این گروه صحبت‌هایی است و ما شهدای خود در مزار شریف را فراموش نکردیم و این سفر هم در راستای گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و این گروه صورت گرفت. همواره اعلام کرده‌ایم از گفت‌وگوهای بین الافغانی و فراگیر افغانستانی حمایت می‌کنیم و طالبان هم بخشی از این گروه‌ها هستند و طبیعی است به صورت کاملا اعلام شده از قبل این سفر انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала