آیا آلمان به واکسن «اسپوتنیک V» روسیه چراغ سبز نشان خواهد داد؟

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک وی کرونا
واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
مجارستان مجوز اضطراری تزریق «اسپوتنیک V» واکسن کرونای روسیه را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دویچه وله»، ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیشنهاد پشتیبانی از واکسن روسی کرونا را به این کشور ارائه کرده است. البته این کار تنها در صورتی انجام می‌شود که نهادهای فعال در زمینه رگولاتوری در اتحادیه اروپا به این واکسن چراغ سبز نشان دهند.

شایان ذکر است که مجارستان به اولین کشور عضو اتحادیه اروپا مبدل شد که مجوز اضطراری تزریق «اسپوتنیک V» واکسن کرونای روسیه را صادر کرده است. در عین حال آلمان هم به این واکسن چراغ سبز نشان داده است.

مجوز اضطراری صادر شده برای استفاده از واکسن «اسپوتنیک V» در مجارستان برای مدت شش ماه معتبر است، اما امکان تمدید آن برای مدت شش ماه دیگر نیز وجود دارد. البته هنوز باید یک نهاد مسئول دیگر در مجارستان نیز توزیع واکسن یادشده را تأیید کند. روسیه هم از ارسال محموله‌های واکسن «اسپوتنیک V» به مجارستان در ماه فوریه خبر داده است.

روسیه و مجارستان توافقنامه ای در زمینه تحویل واکسن اسپوتنیک وی امضا کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2021
روسیه و مجارستان توافقنامه ای در زمینه تحویل واکسن "اسپوتنیک وی" امضا کردند

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در واکنش به انتقاد اتحادیه اروپا نسبت به این موضوع گفته که این کشور دوز کافی از واکسن‌های کرونا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت نکرده و به همین علت از واکسن‌های معتبر تولیدی دیگر کشورها استفاده خواهد کرد.

آژانس دارویی اروپا هنوز تاییدیه استفاده از این واکسن را صادر نکرده، هر چند روسیه واکسن خود را برای بررسی توسط آژانس مذکور مدتی قبل به ثبت رسانده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اظهار داشت در صورت تأیید واکسن «اسپوتنیک V» از سوی اتحادیه اروپا، آلمان از این واکسن روسی پشتیبانی می‌کند. به گفته وی، مؤسسه تحقیقاتی پل ارلیچ آلمان می‌تواند به روسیه برای طی فرایند تأیید واکسن «اسپوتنیک V» کمک کند و بعد از آن روسیه و آلمان می‌توانند در مورد تولید و استفاده مشترک از این واکسن با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

کریل دیمیتریف رئیس بنیاد دولتی سرمایه گذاری های مستقل روسیه که مسئول بازاریابی این واکسن در خارج از روسیه است نیز از مذاکره با آلمان در آینده نزدیک برای تولید واکسن «اسپوتنیک V» خبر داده است.

روسیه میزان کارایی این واکسن را ۹۱.۴ درصد اعلام کرده است. تا به حال بیش از ۱.۵ میلیون نفر در جهان این واکسن را تزریق کرده‌اند و آرژانتین و امارات متحده عربی از جمله ۱۱ کشوری هستند که با استفاده داخلی از واکسن یادشده به طور قطعی موافقت کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала