آمادگی فرانسه برای تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی

© Photo / Russian Direct Investment Fundآمادگی فرانسه برای تولید مشترک واکسن Sputnik V
آمادگی فرانسه برای تولید مشترک واکسن Sputnik V  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
فرانسه شرط تولید مشترک Sputnik V با روسیه را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیر لوی، سفیر فرانسه در روسیه گفت، تولید مشترک واکسن روسی Sputnik V با فرانسه به تأیید آن توسط آژانس دارویی اروپا(EMA) بستگی دارد.

سفیر در پاسخ به این پرسش که آیا فرانسه امکان تولید مشترک واکسن Sputnik V با فدراسیون روسیه را بررسی می کند؟ گفت: " برای تولید مشترک Sputnik V با فرانسه، همه چیز به تأیید آژانس دارویی اروپا بستگی دارد که براساس تجزیه و تحلیل منحصر به فرد علمی انجام خواهد شد."

وزارت بهداشت روسیه واکسن Sputnik V را در آگوست 2020 ثبت کرد، این واکسن توسط مرکز تحقیقات گامالیا ساخته شده و اولین واکسن علیه ویروس کووید - 19 در جهان بود. Sputnik V بر روی یک پلت فرم کاملاً مطالعه شده و اثبات شده از ناقلین آدنو ویروسی انسان ساخته شده است که از مزایای مهم آن می توان به ایمنی ، اثربخشی و عدم وجود عواقب منفی طولانی مدت اشاره کرد. اثربخشی "Sputnik V" بالای 90٪ است، واکسن محافظت کامل در برابر موارد شدید بیماری ویروس کرونا را فراهم می کند.

این واکسن قبلاً در روسیه، بلاروس، آرژانتین، امارات، مجارستان، صربستان، بولیوی، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه و ترکمنستان تایید قانونی دریافت کرده است. روند ثبت واکسن در اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала