۴۴۰ میلیارد تومان جریمه نقض منع تردد در تهران

CC BY 4.0 / IRNA / ۴۴۰ میلیارد تومان جریمه نقض منع تردد در تهران
۴۴۰ میلیارد تومان جریمه نقض منع تردد در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاندار تهران اظهار داشت: روشنایی اتوبان ها در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای موثر است و زمانی که مقر رشد خاموشی ها اعمال شود اولویت بندی صورت گرفت و خانگی و تجاری در خط قرمز قرار گرفت تا مردم در خانه ها از انرژی برق برخوردار باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در حاشیه نشست خبری دهه فجر با اشاره به موضوع آلودگی هوا گفت: در تهران با انباشت ذرات آلاینده مواجه هستیم و برای مقابله با عوامل خطر از تردد کامیون‌ های بالای ۲۰ سال جلوگیری شد، فعالیت معادن شن و ماسه متوقف شد از موتورسیکلت سواران خواهش شد که یا معاینه فنی گرفته یا کمتر تردد کنند‌ و هیچ نیروگاه و پالایشگاهی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نکرد.

زمین لرزه ۴.۹ ریشتری کرمان را لرزاند - اسپوتنیک ایران
زمین لرزه ۴.۹ ریشتری کرمان را لرزاند

وی ادامه داد: تا هفته گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در کشور شامل جریمه ۲۰۰ هزار تومانی (جمعا ۴۴۰ میلیارد تومان) تردد شدند و مداخله موثری بود که می ‌تواند نقش بسزایی در کاهش زنجیره ابتلا داشته باشد.

وی در خصوص خاموشی های اتوبان ها گفت: روشنایی اتوبان ها در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای موثر است و زمانی که مقر رشد خاموشی ها اعمال شود اولویت بندی صورت گرفت و خانگی و تجاری در خط قرمز قرار گرفت تا مردم در خانه ها از انرژی برق برخوردار باشند.

کمبودهای انرژی تقسیم بندی شد و در شهرک های صنعتی یک روز در میان حدود ۲ ساعت و در اتوبان ها نیز خاموشی ها اعمال شد و نیروی انتظامی نیز اعلام کرد که این خاموشی ها در بروز حوادث جاده ای و سرقت نقش مستقیم داشته و تاکید شد که روشنایی ها به حالت عادی و شرایط قبل بازگردد.

استاندار تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: حدود یک ماه قبل، تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی داده شده و قرار است در ایام دهه فجر تعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز اضافه شود.

وی ادامه داد: ناوگان مترو تهران ظرفیت جابجایی ۸ میلیون مسافر در روز دارد و در جهت اجرای فاصله گذاری اجتماعی لازم است تعداد واگن ها افزایش یابد و کارخانجات واگن سازی و تجهیزات تقویت شوند و کمبود حدود ۴ هزار اتوبوس در تهران وجود دارد و برای بازسازی اتوبوس ها ۱۷۵ میلیارد تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала