چگونگی آسیب رساندن ویروس کرونا به سلول های ریه

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diego چگونگی آسیب رساندن ویروس کرونا به سلول های ریه
 چگونگی آسیب رساندن ویروس کرونا به سلول های ریه
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان طی آزمایشاتی که روی سلول های ریه انجام داده اند، نحوه آسیب دیدن این عضو بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را بررسی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری گاردین اطلاع داد در تحقیقات دانشگاه بوستون آمریکا نحوه عملکرد ویروس در اولین ساعت از ورود به ریه و آلوده کردن سلول‌های آن بررسی شده و محققین به این نتیجه رسیده اند که ویروس از همان لحظه ورود به ریه تخریب سلول‌های آن را آغاز می کند. 

در واقع ویروس بلافاصله تعداد زیادی از مسیرهای مولکولی سلول را در اختیار گرفته و در کل ساختار آن را با هدف به کارگیری مکانیزم‌های مولکولی سلول به منظور تولید مثل خود، تغییر می‌دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، جامع‌ترین نقشه علمی از تمام فعالیت‌های مولکولی که با شروع عفونت ویروس کرونا، درون سلول‌های ریه ایجاد می‌شود، به دست آمد. در عین حال محققان متوجه شدند که حداقل ۱۸ داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو در آمریکا، قابلیت تغییر کاربری به منظور مقابله با ویروس کرونا را در طول ساعات اولیه آلودگی به این ویروس دارند.

در جریان این آزمایش ها مشخص شد پنج دارو قابلیت کاهش انتشار ویروس در سلول‌های ریه انسان را به میزان بیش از ۹۰ درصد دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала