پنتاگون از واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو امتناع کرد

© AP Photo / Ben Fox, Fileپنتاگون از واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو امتناع کرد
پنتاگون از واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو امتناع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون به طور موقت برنامه واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو را کنار می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت، پنتاگون طرح واکسینه کردن زندانیان در برابر ویروس کرونا در پایگاه دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت دفاع با انتقاد قانونگذاران جمهوری خواه به دلیل برنامه واکسیناسیون 40 زندانی گوانتانامو از جمله خالد شیخ محمد متهم در به حملات 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده روبرو شده است.

به این ترتیب، کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان خاطرنشان کرد که رئیس جمهور آمریكا جو بایدن نگفت كه برنامه وی برای مبارزه با ویروس كرونا به معنای واكسینه كردن تروریست ها زودتر از بسیاری از آمریكایی ها است. به نوبه خود، الیزا استفانیک، نماینده کنگره گفت که واکسیناسیون اولویت زندانیان گوانتانامو به جای افراد مسن و جانبازان غیرقابل بخشش است.

کربی در توئیتر خود نوشت: " هیچ یک از زندانیان گوانتانامو واکسینه نشده اند. ما در حال بررسی پروتکل های امنیتی (ارتش) هستیم و این طرح را به حالت تعلیق در می آوریم. ما به تعهد خود برای اطمینان از ایمنی نیروهای خود وفاداریم."

پیش از این نیویورک تایمز گزارش داده بود که وزارت دفاع آمریکا واکسیناسیون ویروس کرونا را به زندانیان گوانتانامو پیشنهاد می کند، این پروسه می تواند از هفته آینده آغاز شود. این نشریه به گزیده ای از بیانیه دادستان فدرال کلایتون تریوت، جونیور، اشاره کرد که وی در مورد واکسیناسیون به وکلای مدافع پنج متهم در حملات 11 سپتامبر 2001 خبررسانی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала