موساد از اظهارات ضد ایرانی رئیس ارتش اسرائیل انتقاد کرد

© AP Photo / Gali Tibbonموساد از اظهارات ضد ایرانی رئیس ارتش اسرائیل انتقاد کرد
موساد از اظهارات ضد ایرانی رئیس ارتش اسرائیل انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اظهارات ضد ایرانی آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل، رئیس موساد از سخنان وی انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از راديو ارتش اسرائيل، یوسی کوهن رئیس موساد، امروز یکشنبه از اظهارات آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در پی اظهارات اخیر وی که هفته گذشته بیان کرد و در ان به تهدید ایران پرداخته بود، انتقاد کرد.

سردار دهقان خطاب به اسرائیل: برای نابودی عجله نکنید - اسپوتنیک ایران
سردار دهقان خطاب به اسرائیل: برای نابودی عجله نکنید

طبق اعلام رادیو، یوسی کوهن از اظهارات اخیر آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل که در آن به بیان سخنانی ضد ایرانی و علیه برنامه هسته ‌ای پرداخته بود، انتقاد کرد و گفت: اظهارات کوخاوی غیر مسئولانه بوده و به منزله رفتاری یکجانبه محسوب می ‌شود.

آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل هفته گذشته در اظهاراتی مدعی شده بود ارتش وی در تمامی مناطق خاورمیانه از جمله ایران فعال هستند. او همچنین در ادامه ادعاهای خود از وجود یک ائتلاف منطقه‌ ای قوی از یونان، قبرس، مصر، اردن و امیرنشین ‌های خلیج فارس در کنار اسرائیل برای مقابله با محور ایرانی که از ایران تا عراق و سوریه و لبنان کشیده شده سخن گفت و افزود که اسرائیل اکنون از آزادی عمل گسترده در سراسر خاورمیانه برخوردار است.

گفتنی است از زمان پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، چند بار برای دولت آمریکا خط و نشان کشید و حتی گفت بازگشت به برجام، یک حماقت است که نباید اتفاق بیفتد.

اما به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، هشدار شدید و صریح رییس ستاد ارتش آمریکا، با هدف تشدید فشار اسرائیل بر دولت جدید واشنگتن، برای دوری کردن از احتمال بازگشت به برجام، بیان شده است.

پیشتر نیز برخی تحلیلگران اسرائیلی از اظهارات آویو کوخاوی ابراز تعجب کرده بودند.

ناحوم برنیاع تحلیلگر اسرائیلی در مقاله ‌ای که در روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت منتشر کرده، اعلام کرد: چنین سخنانی از زبان یک فرد اشتباه و در زمانی اشتباه گفته شده است و در بهترین حالت، کوخاوی پیامدهای سخنانش روی روابط اسرائیل با دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن را درک نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала