مذاکرات افغانستان با روسیه برای تهیه واکسن "اسپوتنیک وی"

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات افغانستان با روسیه برای تهیه واکسن "اسپوتنیک وی"
مذاکرات افغانستان با روسیه برای تهیه واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افغانستان و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در حال مذاکره درباره شرایط و حجم تحویلی واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" روسیه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه به مناسبت دهمین سالگرد توافق روسیه و افغانستان در مورد همکاری اقتصادی اعلام کرد: "طرف افغان به واکسن اسپوتنیک وی روسیه علاقمندی نشان می دهد. در حال حاضر، تا آنجا که ما می دانیم، فعالان اقتصادی افغانستان در حال مذاکره با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، در مورد شرایط و حجم احتمالی تحویل هستند."

آخرین وضعیت کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت کرونا در ایران

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هنوز توافق خاصی حاصل نشده است. لازم به ذکر است که در چارچوب کمک به جمهوری اسلامی افغانستان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، روسیه طی یک سال گذشته بارها کمک های بشردوستانه به افغانستان کرده است و در ژوئن و نوامبر سال 2020، طرف افغان تجهیزات محافظتی شخصی، محصولات پزشکی، محصولات ضد عفونی کننده و همچنین کیت های تست و شناسایی را به طور رایگان دریافت کرده است.

روسیه اولین کشوری در جهان بود که در اوت سال 2020 واکسن ویروس کرونا به نام "اسپوتنیک وی" را ثبت کرد. این دارو توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده است و از بیش از 50 کشور درخواست خرید دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала