وزارت خارجه ایران از مکرون خواست از اظهارات عجولانه خودداری کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه ایران خطاب به ماکرون: از اظهارات عجولانه خودداری کن
وزارت خارجه ایران خطاب به ماکرون: از اظهارات عجولانه خودداری کن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه، مکرون را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیر قابل تغییر هستند. 

ترامپ جایگاه سیاسی ماکرون را به نخست وزیری تنزل داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ جایگاه سیاسی ماکرون را به نخست وزیری تنزل داد

خطیب زاده افزود: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد راه حل آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم های برجامی و غیر برجامی که در دوره رییس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه اظهار داشت: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست های خود تجدیدنظر کنند. تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی می باشد، بلکه عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала