عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر

© Photo / IRNAکاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین
کاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غریب آبادی از انفعال سازمان‌های بین‌المللی و کشورها در مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از انفعال سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و کشورها در عمل به مسؤولیت مشترک خود در حمایت از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد.

وی در نامه ارسالی به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ را به اطلاع این سازمان بین‌المللی رساند.

ایران نا امن ترین مسیر قاچاق مواد مخدر - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران نا امن ترین مسیر قاچاق مواد مخدر

غریب آبادی همچنین در این نامه از انفعال سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و کشورها در عمل به مسؤولیت مشترک خود در حمایت از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر نیز انتقاد کرد و خواهان اصلاح این رویکرد شد.

در این نامه آمده است:« جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است. بیش از ۱۱۴۷ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در  سال ۲۰۲۰ با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و مأموران نهادهای انتظامی و امنیتی در مرزها و داخل کشور کشف شد که رشد ۴۱ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر نیز شامل حشیش ۱۰۷ تن، مرفین ۲۷ تن، هروئین ۳۱ تن، شیشه ۲۰ تن و سایر مواد ۴۴ تن بوده است. مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی، تعداد ۲۸۵۱ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشته‌اند که به انهدام و متلاشی شدن ۲۱۹۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر منجر شده است. بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با ۶۲۱۳۸۸ کیلوگرم است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала