سفیر آمریکا درباره گفتگو با روسیه در مورد برجام تعریف کرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر آمریکا درباره گفتگو با روسیه در مورد برجام تعریف کرد
سفیر آمریکا درباره گفتگو با روسیه در مورد برجام تعریف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان سولیوان ، سفیر ایالات متحده در مسکو اعلام کرد واشنگتن با دقت در حال بررسی موضوع بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) در مورد مسئله هسته ای ایران است و در حال انجام یک گفتگوی جدی و با محتوا در این زمینه با فدراسیون روسیه می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسی "دوژد" گفت:"شما به یک موضوع بسیار مهم، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) اشاره کردید که تا آنجا که من می دانم، اکنون توسط دولت ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. این یک مسئله فوقالعاده پیچیده است ، من می دانم که همکاران من در واشنگتن در حال مطالعه بسیار دقیق آن هستند اما این تنها یک نمونه از مواردی است که در رابطه با آن ایالات متحده و روسیه گفتگوی جدی و  با محتوایی را انجام می دهند."

آمریکا ضرورت گسترش توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
گفتگوی نماینده آمریکا با مقامات سه کشور اروپایی درباره برجام

کاخ سفید پیشتر از قصد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو در مورد برنامه های مذاکره با ایران با متحدانش خبر داده بود. تهران اظهار داشت كه مذاكرات با آمريكا جزو برنامه هاي ايران نيست و هرگونه پيشرفت در اين زمينه به گام های واقعی عملي واشنگتن از جمله رفع تحريم ها بستگي دارد.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. پس از روی کار آمدن بایدن احتمال بازگشت امریکا به برجام و رفع تحریم های این کشور علیه ایران وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала