آیا قاتل «اس-400» ساخته شده است؟

© Photo / Northrop Grumman Corporationبمب افکن بی -21 ریدر
بمب افکن بی -21 ریدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا، جزئیات «قاتل» سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه را فاش ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، ویل روپر دستیار سابق وزیر نیروی هوایی آمریکا در امور خریدهای نظامی، یک روز قبل از استعفای خود از کار در گفتگویی با مجله « Aviation Week & Space Technology»، جزئیات بمب افکن استراتژیک کم مرئی « بی -21 ریدر»، «قاتل» سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه را فاش ساخت.

وی در ادامه گفت:« به نظر من، اکثر افرادی که در پنتاگون خدمت می کنند و از برنامه ساخت هواپیماها سردر می آورند و از جزئیات باخبر هستند، تعجب کردند که ما توانستیم در زمانبندی مقرر کارها را به اتمام برسانیم و من امیدوارم که در زمان تعیین شده به هدف خود برسیم».

Так союзники не поступают - اسپوتنیک ایران
نامزد وزارت خارجه در دولت بایدن: خرید اس 400 از سوی ترکیه غیرقابل قبول است

به گفته وی تولید سریال بمب افکن «بی -21 ریدر» پس از اولین پرواز  مجوز ساخت دریافت خواهد کرد. گذار به این مرحله زمان زیادی نخواهد برد. بمب افکن «بی -21م ریدر» از لحاظ روش طراحی با جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II و بمب افکن  B-2 Spiritفرق خواهد داشت.

 B-21 یکی از سه بمب افکن دور برد قاره ای کم مرئی نسل بعدی است که در جهان در دست ساخت است. سازندگان هواپیماهای نظامی آمریکایی به شدت بر روی ساخت بمب افکن استراتژیک B-۲۱ Raider تلاش می کنند که در ایالات متحده به عنوان «قاتل» سامانه های موشکی ضد هوایی اس ۴۰۰  Triumph S-۴۰۰  روسی نامیده می شوند.

طراحی خاص و بهبودیافته B-۲۱ Raider با استفاده از سوخت کمتر ، تا مسافت ۱۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کند. این هواپیما نسبت به نسخه قبلی خود یعنی B-۲ Spirit در ارتفاع بسیار بالاتری پرواز خواهد کرد. گفته می شود این بمب‌افکن از نظر ابعاد نیز نسبت به B-۲ Spirit اندازه کوچک تری دارد.

 نقطه ضعف اصلی در تولید این بمب افکن برای شرکت سازنده Northrop Grumman قیمت آن است که بودجه سنگین خرید آن مقامات نظامی آمریکا را با چالش مواجه خواهد کرد. طبق برآوردها هزینه یک فروند از این بمب‌افکن ها حدود ۲ میلیارد دلار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала