شرایط بازگشت ایرانیان مقیم اروپا باید فراهم شود

© Photo / Zahra Ahmadiتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هاشمی: تعداد زیادی از ایرانیان مقیم اروپا در حال بازگشت به ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس اظهار داشت که تعداد زیادی از ایرانیان مقیم اروپا در حال بازگشت به ایران هستند و درخواست دارند به‌سرعت خود را به ایران برسانند و از آن محیط خارج شوند.

لغو محدودیت سفر به روسیه برای شهروندان ۴ کشور - اسپوتنیک ایران
لغو محدودیت سفر به روسیه برای شهروندان ۴ کشور

وی در ادامه افزود:« تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور به‌خصوص کسانی که در اروپا هستند برای بازگشت به ایران فشار می‌آورند. اما با وجود رایج بودن ویروس انگلیسی کرونا در اروپا این موضوع در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا موردبحث و بررسی قرار گرفت. از یک‌طرف این افراد هم‌وطنان ما هستند و علاقه‌مند به بازگشت به کشور خود هستند و ما باید شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم و از طرفی از یک منطقه بسیار آلوده می‌آیند.

قرار بر این شد با شرایط ویژه و تعهدات ویژه‌ای اجازه ورود به این هموطنان داده شود. ما به تست‌هایی که این افراد در کشور مبدأ داشته‌اند، اعتماد نمی‌کنیم و خودمان در ایران تست انجام دهیم و ۲۴ ساعت در قرنطینه خواهند ماند. کسانی که تستشان منفی است اجازه رفتن به خانه دارند ولی بااین‌حال نمی‌توانند خانه خود را ترک کنند و کسانی هم که مثبت هستند باید به‌طور مستقیم به محل‌های قرنطینه منتقل شوند تا باعث ورود و انتشار ویروس انگلیسی در کشور نشوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала