بالا رفتن تولید نفت در اوپک برای هفتمین ماه پیاپی

© Sputnikبالا رفتن تولید نفت در اوپک برای هفتمین ماه پیاپی
بالا رفتن تولید نفت در اوپک برای هفتمین ماه پیاپی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیزده عضو اوپک ۲۵.۷۵ میلیون بشکه در روز نفت در ژانویه تولید کردند که برای هفتمین ماه پیاپی افزایش داشت و ۱۶۰ هزار بشکه در روز بیشتر از دسامبر ۲۰۲۰ بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازتسنیم ، تولید نفت اوپک برای هفتمین ماه پیاپی در ژانویه افزایش یافته است. این افزایش به دنبال توافق اوپک و متحدانش برای پایین آوردن میزان کاهش تولید صورت گرفته، البته کاهش ناخواسته صادرات نیجریه این افزایش را محدود کرده است.

 سیزده عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت 25.75 میلیون بشکه در روز در ژانویه تولید کردند که 160 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه دسامبر 2020 بود.

زنگنه: دشمنان نتوانستند مانع صادرات نفت ایران شوند - اسپوتنیک ایران
زنگنه: دشمنان نتوانستند مانع صادرات نفت ایران شوند

اعضای ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند تولید خود را از اول ژانویه افزایش دهند و در بحبوحه ترس از روند کند بهبود تقاضا، دوباره تولید را از فوریه محدود کنند. جدیدترین قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس کمک کرد قیمت نفت به بیش از 57 دلار در هر بشکه برسد که بالاترین رقم طی 11 ماه گذشته بود.

 بیشترین افزایش عرضه نفت در ماه ژانویه متعلق به عربستان و عراق، دو تولیدکننده برتر اوپک بود که سهمیه بیشتر آنها را نشان می‌داد. عراق در حال حاضر طبق قرارداد کاهش تولید عمل می‌کند، کاری که در گذشته موفق به انجام آن نشده بود.

 اوپک پلاس توافق کرده 500 هزار بشکه نفت در روز تولید بیشتری در ژانویه داشته باشد که 300 هزار بشکه آن متعلق به اوپک است. تقاضای نفت جهان تا حدی بهبود یافته است.

 تولید کنندگان اوپک 103 درصد در ژانویه به قرارداد کاهش تولید پایبند بوده‌اند. این رقم در ماه دسامبر برابر با 99 درصد بود.

 سومین افزایش تولید بزرگ در اوپک متعلق به ایران بود که از قرارداد کاهش تولید معاف شده و امیدوار است صادرات خود را با کاهش تحریم‌های آمریکا افزایش دهد. صادرات نفت ایران از سه ماهه پایانی 2020 رو به افزایش بوده ولی همچنان بسیار پایین‌تر از سطح صادرات آن در 2018 است، یعنی قبل از سخت‌تر شدن تحریم‌ها توسط دونالد ترامپ.

بیشترین کاهش تولید نفت متعلق به نیجریه بوده است. لیبی هم که از قرارداد کاهش تولید معاف شده تولید خود را پایین آورده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала