واکنش ها به سخنان یاسین ضیا به شمخانی

CC BY-SA 3.0 / Tasnim News Agency / واکنش ها به سخنان یاسین ضیا، فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان
واکنش ها به سخنان یاسین ضیا، فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ستاد مشترک ارتش ملی افغانستان به علی شمخانی: طالبان در برابر آمریکا نه، بلکه در برابر مردم افغانستان می‌جنگند.

به گزارش اسپوتنیک، یاسین ضیا، فرمانده ستاد مشترک ارتش ملی افغانستان به سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران واکنش نشان داد و در یک پیام توییتری در روز پنج شنبه نوشت: ‏متاسفانه درک و فهم شما ‎[علی شمخانی] به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به جنگ جاری در افغانستان نادرست است.

وی بیان داشته است که طالبان در برابر آمریکا نه، بلکه در برابر مردم افغانستان می‌جنگند و ما در مقابل هر گروه از دشمنان شهروندان‌مان با قاطعیت عمل می‌کنیم.

پیشتر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در یک پیام توییتری گفته بود که ‏در ملاقات با هیئت سیاسی ‎طالبان، رهبران این گروه را در مبارزه با ‎آمریکا مصمم دیدم. وی تاکید کرده بود، کسی که سیزده سال در ‎زندان گوانتانامو زیر شکنجه‌های آمریکایی‌ها بوده، مبارزه با آن‌ها در منطقه را کنار نگذاشته است.

رضا سیف با نام کاربری @family_saif نوشت: "بهترین پاسخ رو از ژنرال یاسین ضیا، رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان دیدم که خطاب به ایران گفت : متأسفانه درک و فهم شما نسبت به جنگ جاری در افغانستان نادرست است. طالبان با امریکا نمی‌جنگد، بلکه در برابر مردم افغانستان می‌جنگد"

بهمن گلنور با نام کاربری @BahmanGulnoor نوشت: "درود به فرزند خلف و قهرمان میهن ستر جنرال یاسین ضیا لوی دستیز قوای مسلح که پاسخ معقول و قاطعی به شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران ارایه کرده است. داکتر یاسین ضیا همواره پاسدار صادق و دلاور مصالح علیای مردم افغانستان بوده و از آبروی کشور شجاعانه دفاع کرده است."

احمدفرید ظفرحیدری با نام کاربری @ZafarHaidari نوشت: "درگيري تويتري مقامات نظامي و امنيتي افغانستان و ايران در فضاي مجازي سرعت یافت: اميدوارم آقاي شمخاني نوشته آقاي ياسين ضيا را بخواند و در موضع سياست هاي متغير و غير ثابت خود تجديد نظر كند."

​فاطیما مورچال با نام کاربری @FatimaMurchal نوشت: "پاسخ قاطعانه دکتر یاسین ضیا به علی شمخانی؛ ما از نظامیان مان به تمام معنی پشتیبانی می‌کنیم."

​احسان صادقی با نام کاربری نوشت: "یاسین ضیا رئیس ستاد ارتش افغانستان توی توییتر جواب توییت شمخانی رو در قالب نقل توییت داده آدم دلش میخواد تخمه بیاره بشکنه و همزمان نقل توییت ها و جوابهارو و واکنش به یاسین ضیا رو فقط بخونه.... مقامات عزیز قواعد بازی توی کف توییتر با اعلام نظر و موضع با پشت تریبون فرق داره!"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала