فوربس: آمریکا در جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر فوربس: آمریکا در جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود
فوربس: آمریکا در جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگر ارشد موسسه هادسون از پنتاگون خواست تا برای بدترین سناریو در صورت وقوع جنگ با روسیه آماده شود.

به گزارش اسپوتنیک، برایان کلارک، کارشناس نظامی و پژوهشگر ارشد موسسه هادسون در مقاله‌ای که در مجله فوربس منتشر شده است، از ایالات متحده خواست تا در صورت جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود.

زیاد بودن خطر شروع دومین جنگ سرد آمریکا با روسیه  - اسپوتنیک ایران
خطر شروع دومین جنگ سرد آمریکا با روسیه

کلارک در این مقاله متذکر می‌شود که در صورت وقوع جنگ، کشورهایی مانند روسیه و چین بر مسلح سازی و تقویت توانایی دفاعی تجهیزات نظامی تمرکز خواهند کرد که بدین ترتیب اصول سنتی جنگ ایالات متحده مانند سازگاری و ثبات در پس زمینه این موضوع محو خواهد شد.

این کارشناس نظامی در مورد عدم آمادگی نیروهای فعلی ایالات متحده در جنگ نامتقارن ابراز نگرانی نموده و می‌نویسد: اولویت با کشتی‌ها، هواپیماها و تشکیلات نظامی مسلح و کاملاً محافظت شده است، اما به دلیل هزینه زیاد، این نیروها در تعداد زیاد در دسترس نیستند.

در همین راستا، این متخصص از پنتاگون خواست تا سناریوهایی را كه در آن جستجوی اطلاعات و تصمیم گیری در خط مقدم هستند، در اولویت قرار دهد. وی به صورت ویژه روش‌هایی مانند محاصره طولانی مدت یا قرنطینه شدن قلمرو و همچنین منع عملیات در آب و هوا را توصیه می‌کند.

در این مقاله آمده است که ویژگی‌های چنین نبردی هنوز به طور گسترده در ارتش امروز ایالات متحده به معرض نمایش قرار داده نشده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که این سناریوها برای پنتاگون در بدترین حالت‌ها باشند.

کلارک می‌نویسد: تغییر به سناریوهای تصمیم گیری، ارتش ایالات متحده را وادار به تغییر جهت از تشکیلات یکپارچه بزرگ به واحدهای کوچکتر، منفک و سیستم های خودمختار می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала