تعدادی از سرکردگان داعش در عراق کشته شدند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از کشته شدن ۱۷ سرکرده گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی این کشور با انجام یک عملیات مشترک از جمله جانشین خلیفه داعش و والی این گروه تروریستی در عراق را سر به نیست کردند.

وی گفت: «با دستور مستقیم مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، نیروهای امنیتی ما موفق به کشتن تروریستی به نام (جبار سلمان علی فرحان العیساوی/ ملقب به ابویاسر العیساوی) شدند».

فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه - اسپوتنیک ایران
فرانسه نسبت به بازگشت داعش به سوریه و عراق اخطار داد

سخنگوی نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که نیروهای امنیتی در ادامه عملیاتی که از ماه سپتامبر گذشته آغاز و تا ژانویه امسال ادامه داشته است، تلاش‌های اطلاعاتی خود برای تعقیب عناصر داعش را افزایش داده و در جریان آن توانستند 17 تن از سرکردگان داعش را به هلاکت برسانند.

وی افزود: «شاخص‌ترین آنها تروریست (لایق محمد داود البیاتی/ ملقب به شلعیان وابوریتاج)، (غسان نجم صالح احمد العبیدی / ملقب به ابو ملک)  مسئول گروه‌های داعش در کرکوک، تروریست (معروف به ابوصادق) والی کردستان، تروریست (علی خلف حنو البیاتی) و برادرش (سالم خلف حنو البیاتی)، تروریست (ناظم محمد احمد العلکاوی)، تروریست (راجی حسن خلف شحاذه اللهیبی) و برادر تروریست (ناجی حسن خلف شحاذه اللهیبی) است.

روز پنجشنبه هفته گذشته دو عامل انتحاری خود را در میدان الطیران واقع در مرکز بغداد منفجر کردند که در پی آن 32 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در آن زمان وعده داد که به این موضوع واکنش نشان داده و به نیروهای امنیتی دستورات لازم برای مبارزه با تروریسم را داده است.

از سوی دیگر، «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمام عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که برخی از کسانی که در دو انفجار خونین بغداد دست داشتند، بازداشت شدند.

وی گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنین 60 داعشی از جمله چندین نفر از سرکردگان آنها را که از ترکیه وارد عراق شده بودند، دستگیر کردند.

الزیادی تأکید کرد که «دستگاه امنیتی عراق بیش از 600 عملیات تروریستی را ناکام گذاشت و همه هسته‌های پنهان داعش تحت نظر دستگاه‎های اطلاعاتی عراق قرار دارند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала