گزارش و تحلیل

بازی در حیات خلوت ایران بازیکن می خواهد

© Fotolia / Peyman Kaiediبازی در حیات خلوت ایران بازیکن می خواهد
بازی در حیات خلوت ایران بازیکن می خواهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاید بسیاری ندانند که چرا نام خلیجی که در جنوب ایران واقع شده همیشه به نام خلیج فارس معروف بوده و هست و خواهد بود.

اسپوتنیک - شاید بسیاری ندانند که چرا ایرانی ها نام ایران را برای کشور خود انتخاب کردند و نه نام پرشیا.

آیا عربستان دست به دامن ایران می شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا عربستان دست به دامن ایران می شود؟

شاید بسیاری خیلی چیز ها را ندانند اما همه می دانند که قرن ها هست همه ابرقدرت ها تلاش کردند در حیات خلوت ایران بازی کنند و بازی آنها در این حیات خلوت همیشه آخرین بازی در حیاتشان به عنوان ابر قدرت بوده است.

محققان تاریخ آمریکا هم بخوبی می دانند که بازی در حیات خلوت ایران مثل بازی در جاهای دیگر نیست.

دلیل اینکه اسم این منطقه خلیج فارس است این نیست که وابسته به نژاد پرشین است چون اگر دلیل نامگذاری آن وابسته به اقوام ساکن دور و بر آن بود شاید عرب ها اولاتر بودند چون حتی در سمت ایران هم اکثریت ساکنین اطراف خلیج فارس از قومیت عرب می باشند.دلیل نامگذاری این منطقه به نام خلیج فارس این بود که نام ایران برای قرن ها فارس یا پرشیا بود و به این دلیل این نام بر این خلیج اطلاق شد.

دلیل اینکه نام پرشیا به ایران تغییر یافت این بود که این سرزمین دربرگیرنده ده ها قومیت است که وجه مشترک همه شان ایرانی بودنشان است. شاید اگر بنا بود در تاریخ نام دیگری برای این خلیج انتخاب می شد نام خلیج ایران باید برای آن انتخاب می شد، چون این منطقه در واقع حیاط خلوت ایران به حساب می آید.

دریادار تنگسیری: اشراف کامل در خلیج فارس داریم - اسپوتنیک ایران
دریادار تنگسیری: اشراف کامل در خلیج فارس داریم

بی دلیل هم نیست که این منطقه حیاط خلوت ایران می باشد چون بعد از عبور از تنگه هرمز و ورود به خلیج همیشه فارس دیگر سیطره بر همه چیز اینجا تحت اختیار ایران است و حتی آمریکایی ها هم به خوبی می دانند علیرغم برخورداری از تسلیحات بسیار پیشرفته ولی هنوز سیطره در این منطقه در اختیار ایران بوده و هست و می باشد. به همین دلیل هم می باشد که آمریکایی ها علیرغم توانمندی نظامی خود ولی به حرف اسرائیلی ها و یا عرب ها گوش ندادند و حاضر نشدند تا با ایران درگیر شوند.حتی ترامپ هم با همه عیب و ایراد هایش این مساله را درک می کرد اما ظاهرا برخی هنوز حاضر نیستند درک کنند.

اینکه اسرائیلی ها تصور کنند با برقراری یک رابطه با امارات عربی متحده و یا بحرین دیگر توانسته اند در حریم حیاط خلوت ایران نفوذ کنند یک تصور اشتباه و ساده لوحانه ای بیش نیست.بر کسی پوشیده نیست که اسرائیلی ها دهه ها است با برخی حاکمان این کشورها در ارتباط بوده و هستند اما همیشه مشکل عدم پذیرش آنها توسط ملت ها مشکل اصلی بوده نه حکومت ها. خود حاکمان این کشورها هم به خوبی می دانند که بر کشورهایی بسیار پوشالی حکومت می کنند که توان ورود به کوچکترین درگیری با ایران را ندارند.

استقرار گنبد آهنین اسرائیل در کشورهای عربی خلیج فارس
 - اسپوتنیک ایران
استقرار گنبد آهنین اسرائیل در کشورهای عربی خلیج فارس

بزرگترین آنها، یعنی عربستان سعودی، حدود شش سال است درگیر جنگی تمام عیار با یمن شده و نتوانسته از پس مردم یمن که با هیچ می جنگند بر آید.شش سال است که انصار الله یمن با هیچ توانسته اند ائتلاف عربستان سعودی که شامل امارات عربی متحده و بحرین و سودان و مصر و هزاران جنگجوی اجیر شده از کشورهای مختلف می شوند را سر یک سری خطوط جنگ که از همان ابتدا ترسیم شد نگه دارند.

در ضمن هم آمریکا و هم اسرائیل و هم برخی کشورهای اروپایی در این جنگ همه جور کمک ممکن را تقدیم عربستان سعودی کرده اند.

بعد اسرائیلی ها واقعا باور دارند که با این ائتلاف می توانند در حیاط خلوت ایران بازی کنند؟شاید برخی مردم ساده لوح در سرزمین های اشغالی فلسطین این حرف ها را باور کنند و در انتخابات مجددا بخواهند به آقای نتانیاهو رای دهند اما آنهایی که واقع بین هستند به خوبی می دانند اسرائیل حتی از پس غزه ۴۰ کیلومتر مربعی بر نیامده بعد می خواهد بیاید در حیات خلوت ایران بازی کند؟

البته برخی تحلیلگران هم باور دارند حال که دوران دوشیدن عرب ها توسط ترامپ تمام شده نوبت اسرائیلی ها رسیده تا با این حرف ها عرب ها را متقاعد کنند وارد ائتلاف های کذایی با آنها شوند و از آنها فناوری و تجهیزات بخرند و هرچه پول دارند را به اسرائیلی ها بدهند.

بدیهی است که ایرانیها هم وقتی این شرایط را می بینند پوزخندی را تقدیم عربها و اسرائیلی ها می کنند که هنوز خیلی مانده شما بخواهید در حیاط خلوت ما بازی کنید، بچه ها اینجا بازی نکنید، به خودتان آسیب می زنید، بزرگترهایتان در آن مانده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала