آیا هورمون ملاتونین کرونا را شکست خواهد داد؟

© Fotolia / PIC4Uریه ها
ریه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان روش طبیعی دفاع از خود در مقابل ویروس کرونا را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « ملاتونین رزرچ»، محققان از دانشگاه سن پائولو برزیل به این نتیجه رسیدند که هورمون ملاتونین تولید شده در ریه ها مثل سدی در مقابل ویروس کرونا عمل می کند و مانع از نفوذ ویروس به داخل سلول‌ها می شود.

به گفته محققان ملاتونین مانع از تجلی ژن های هماهنگ کننده پروتئین ها در نقاط ورود برای ویروس - سلولهای آلوئول و اپیتلیوم بینی و ریوی، می شود. بدین ترتیب، هورمون این بافت ها را آلوده کرده و  باعث سرکوب پاسخ ایمنی می شود که در نتیجه ویروس چند روز در دستگاه تنفسی باقی می ماند و بعد می رود تا ناقل دیگری پیدا کند.

 کووید ـ 19  - اسپوتنیک ایران
شرط ایمنی جمعی نسبت به کووید فاش شد

این کشف به محققان کمک می کند بفهمند چرا بعضی از افراد مبتلا به ویروس کرونا نمی شوند و برخی بدون علایمی آن را از سر می گذرانند. محققان معتقدند که می توان از قطره بینی  و یا اسپری بینی حاوی  ملاتونین برای جلوگیری از رشد کووید -19 استفاده کرد.

محققان به آنالیز و مطالعه نمونه هایی از ریه های افراد سالم پرداختند و به این نتیجه رسیدند که هر چه  توانایی تولید ملاتونین پایین تر باشد، سطح تجلی ژن‌های دخیل در نفوذ ویروس در ارگانیزم بیشتر است. در جایی که سطح ملاتونین بالا بود، هورمون، نقاط نفوذ ویروس «سارس-کووید -2» به  ریه ها را مسدود کرده است.

در جهان بیش از 100 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است و تقریبا 2 میلیون و 200 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشتند که بیشترین قربانیان این ویروس در آمریکا و هند و برزیل به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала