ظریف: روابط دوجانبه و منطقه‌ ای با ترکیه حیاتی است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: روابط دوجانبه و منطقه‌ ای با ترکیه حیاتی است
ظریف: روابط دوجانبه و منطقه‌ ای با ترکیه حیاتی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در بدو ورودش به ترکیه روابط تهران-آنکارا را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و از تلاش ایران، ترکیه، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان برای تقویت همکاری‌های چندجانبه در قفقاز به ‌ویژه در حوزه ترانزیت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، روز پنج ‌شنبه در بدو ورود به استانبول در رابطه با روابط ایران و ترکیه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و مشورت با ترکیه در خصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌ های دوجانبه بسیار حیاتی است.

گزارش توئیتری ظریف از دیدار با مقامات ارمنستان - اسپوتنیک ایران
گزارش توئیتری ظریف از دیدار با مقامات ارمنستان

ظریف در ادامه گفت: در کنار آن بحث منطقه قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفری که به چهار کشور ارمنستان، آذربایجان، روسیه و ترکستان داشتم با جزئیات با مقامات عالی این کشوران مطرح کردم و انشالله در دیدارهایی که در ترکیه با برادران خواهم داشت این موضوعات را بیشتر پیگیری خواهیم کرد تا زمینه‌ های همکاری‌ به ویژه در زمینه ترانزیتی و راه‌ های مواصلاتی پس از فاجعه قره باغ فراهم شود.

وی در خصوص سازوکار شش جانبه برای قره باغ اذعان کرد: بحث شش جانبه بحثی است که در گذشته توسط جناب آقای اردوغان مطرح شد. من با دیگر مقامات منطقه‌ای در این زمینه هم گفتگو داشتم و نتیجه این گفتگوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد. همکاری شش جانبه به عنوان یکی از روش‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم است. برخی موانع نیز وجود دارد که امیدواریم به مرور زمان برداشته شود.

وزارت امور خارجه ترکیه روز پنج شنبه در بیانیه‌ای از برنامه سفر محمدجواد ظریف به استانبول خبر داد و نوشت: در سفر وزیر خارجه ایران، تمام جنبه های روابط دوجانبه مورد بحث قرار گرفته و درباره مسائل منطقه‌ ای و بین المللی تبادل نظر خواهد شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала