ایران طی کمتر از ۳ ماه هزار سانتریفیوژ IR۲m نصب خواهد کرد

© Photo / IRNAایران طی کمتر از ۳ ماه هزار سانتریفیوژ IR۲m نصب خواهد کرد
ایران طی کمتر از ۳ ماه هزار سانتریفیوژ IR۲m نصب خواهد کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد در کمتر از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR۲m را نصب شده خواهیم داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (پنجشنبه 9 بهمن) در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) گفت: قبل از سه ماه، هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت، همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم.

وی همچنین درباره اجرای مصوبه مجلس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران  گفت: قانون را مو به مو اجرا می‌کنیم مجلس و دولت در مورد خروج از پروتکل الحاقی تصمیم‌گیری می‌کنند.

نماینده مجلس ایران: غنی‌سازی 20 درصدی  با اطلاع آژانس بوده - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس ایران: غنی‌سازی 20 درصدی با اطلاع آژانس بوده

کمالوندی همچنین گفت: اجرای قانون شدنی است، قانون در عنوان خود آورده اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و امیدواریم نظر مردم تامین شود.

قبلاً محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 9 بهمن) در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) گفته بود: امروز براساس نظارت میدانی و قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که در مجلس تصویب رسید و زمانبندی‌های اجرایی آن به سایت فردو آمدیم.

وی با بیان اینکه طی بازدیدهای که امروز داشتیم مشخص شد که  این قانون مرحله به مرحله به اجرا درآمده است، ادامه داد: در غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم که قرار بود سالانه 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شود، از جهت زمانبندی جلوتر هستیم  و در عرض حدود یک ماه 17 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала