پنتاگون طرح خروج از عراق و افغانستان را بازبینی می‌ کند

© AFP 2023 / Jewel Samadپنتاگون طرح خروج از عراق و افغانستان را بازبینی می‌ کند
پنتاگون طرح خروج از عراق و افغانستان را بازبینی می‌ کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لوید آستین قرار است به منظور بررسی راهبرد آمریکا در مناقشه‌ های طولانی مدت عراق و افغانستان، سطح نیروهای نظامی در این دو کشور را بازبینی کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع در وزارت دفاع ایالات متحده می‌ نویسد: مقامات آمریکایی انتظار دارند تا دولت جدید آمریکا در مورد تصمیم دولت قبلی مبنی بر کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق تجدید نظر کند.

هشدار اسرائیل به آمریکا در بازگشت به برجام - اسپوتنیک ایران
هشدار اسرائیل به آمریکا در بازگشت به برجام

به گفته آنها، تصمیم رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در مورد کاهش تعداد نظامیان آمریکایی به ۲۵۰۰ نظامی در افغانستان و عراق، دولت جو بایدن رهبر فعلی آمریکا را وادار می سازد تا "نقش استراتژیک آمریکا در این دو جنگ "افغانستان و عراق" را ارزیابی کند.

وال استریت ژورنال می ‌افزاید: لوید آستین رئیس جدید پنتاگون قصد دارد در تصمیم گیری برای کاهش نیروها تجدید نظر کند.

پیش بینی می ‌شود که این فرمانده جدید پنتاگون برای آزمودن راهبرد آمریکا در دو مناقشه عراق و افغانستان، سطح نیروها در این دو کشور را بازبینی کند.

سخنگوی وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره گفت که مقامات هنوز در مورد بازبینی میزان نیروها در این دو کشور تصمیم رسمی نگرفته ‌اند.

جان کربی در ادامه افزود که هر تصمیمی در مورد میزان نیروها با دولت‌های عراق و افغانستان به شور و مشورت گذاشته می ‌شود. با این حال وی به اینکه این بازبینی توسط چه فرد یا افرادی و در چه زمانی انجام می‌شود، اشاره‌ای نکرد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ همواره با انتقاد از آنچه «جنگ‌های خارجی بی پایان» می ‌خواند، شمار نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان را به ۲۵۰۰ نیرو در هر کشور کاهش داد.

با این حال، تصمیم برای خروج نیروها از افغانستان از تصمیم برای خروج نیروها از عراق بیشتر جای بحث و مجادله است. مقامات بلندپایه نظامی و برخی قانونگذاران آمریکا بر این باورند که خروج نیروها از افغانستان باید بر پایه شرایط موجود از جمله میزان خشونت انجام شود؛ نه بر پایه یک جدول زمانی سیاسی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала