بازگشایی فدراسیون بین‌المللی پزشکان و ادوکت‌های سندروم داون در ایران

© AFP 2023 / Claudio Giovanniniبازگشایی فدراسیون بین‌المللی پزشکان و ادوکت‌های سندروم داون در ایران
بازگشایی فدراسیون بین‌المللی پزشکان و ادوکت‌های سندروم داون در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جهانی بنیاد مسائل سندروم داون از بازگشایی فدراسیون بین‌المللی پزشکان و ادوکت‌های سندروم داون خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر آزاده عباس‌زاده، سفیر جهانی بنیاد مسائل سندروم از بازگشایی فدراسیون بین‌المللی پزشکان و ادوکت‌های سندروم داون خبر داد.

 در سایت مربوط به این فدراسیون (https://www.IFDADS.org) آمده است: ما پزشکانی از سراسر جهانیم، از تک تک کشورهای دنیا.ما مدافعین حقوق افراد سندروم داون جهان هستیم؛ از یکایک کشورهای مختلف دنیا.ما اینجا دوش به دوش هم و گرد هم جمع شده ایم تا به مشکلات پزشکی، حقوقی و سایر مشکلات افراد سندروم داون سراسر جهان، رسیدگی کنیم و از تک تک پزشکان و مدافعین حقوق افراد سندروم داون در هر شغل، جایگاه و با هر مرتبه ای که هستند دعوت میکنیم که به ما بپیوندند چون ما باور داریم که  برای نجات و احقاق حقوق افراد سندروم داون جهان، در تمام زمینه های پزشکی، قضایی، آموزشی، فرهنگی و سایر ابعاد، جز ایجاد یک اتحاد و همبستگی مداوم، هیچ راه دیگری نداریم.

دکتر عباس‌زاده در این خصوص به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تمامی پزشکان، وکلا و ادوکت‌ها در هر زمینه‌ای که به کار داوطلبانه و رایگان تمایل دارند با فرستادن رزومه‌های خود می‌توانند جذب این فدراسیون بین‌المللی شوند. به عنوان مثال فردی از نیجریه رزومه خود را ارسال می‌کند و ما به انجمن سندروم داون نیجریه این موضوع را اعلام می‌کنیم که اگر فردی در این کشور نیاز داشت به پزشک رایگان مراجعه کند، این اطلاعات در اختیار وی قرار بگیرد.

 خانم دکتر ایرانی سفیر جهانی بنیاد معلولان سندوم داون شد - اسپوتنیک ایران
آزاده عباس زاده سفیر جهانی بنیاد مسائل سندروم داون

سفیر جهانی بنیاد مسائل سندروم افزود: هدف ما اینست که ادوکت‌های درست در هر زمینه‌ای، به عنوان مثال وکیلی که علاقمند به کار رایگان بر روی فایل‌های بچه‌های سندروم داون است و یا پزشک رادیولوژیست یا پزشک اطفال را جمع کرده و به عنوان یک مرجع برای ارجاع مشکلات بچه‌های سندروم داون فعالیت کنیم.

وی بیان داشت: بیشتر مشکلات این کودکان پزشکی و حقوقی است که البته در کنار آن مشکلات آموزشی و اقتصادی نیز موجود است که این موضوع در کشورهای آسیایی بیشتر و در عین حال در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز موجود است.

دکتر عباس‌زاده تصریح کرد: به علت تحریم بودن ایران خرید یک دامنه بین المللی برای وب سایت خیلی مشکل بوده وهنوز نیز سایت با بسیاری مشکلات روبروست. این فدراسیون در نظر دارد در جهت اتحاد تمامی ادوکت‌های سندروم داون جهان برای احقاق حقوق افراد سندروم داون از طریق جذب عضو تلاش کند.

پیش از این دکتر آزاده عباس‌زاده از سوی بنیاد معلولین پورت لوییس از جمهوری موریس به عنوان سفیر افتخاری جهانی مبتلایان به سندروم داون مفتخر شده بود. دکتر عباس زاده 12 سال فعالیت جدی در زمینه مطالعه مسائل افراد مبتلا به سندروم داون در ایران داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала