اوکراین برای رزمایش مشترک با ناتو آماده می شود

© Sputnik / Denis Aslanov /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین برای رزمایش مشترک با ناتو آماده می شود
اوکراین برای رزمایش مشترک با ناتو آماده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش اوکراین در حال آماده ‌سازی نیروها و تجهیزات خود برای انجام رزمایش مشترک با نیروهای ناتو در سپتامبر سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورو نیوز، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین با اعلام این خبر گفته است که این نیروها در حال آموزش دیدن و آماده شدن در سطح فرماندهی و ستادی برای عملیات رزمایش موسوم به "تلاش مشترک ۲۰۲۱" هستند که در خاک اوکراین نیز در آب‌ های دریای سیاه و دریای آزوف برگزار خواهد شد.

رزمایش نسیم دریایی - اسپوتنیک ایران
انجام تمرینات مشترک نیروی دریایی و هوایی آمریکا در دریای سیاه

سرویس مطبوعاتی ارتش اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت که نخستین جلسه توجیهی» برای برنامه‌ ریزی این رزمایش فرماندهی و ستادی روز سه شنبه (۷ بهمن) در دانشگاه دفاع ملی چرنیاخوفسکی اوکراین برگزار شد.

قرار است این رزمایش تحت فرماندهی مشترک نظامی اوکراین و ناتو با مشارکت برخی از ارگان‌ های فرماندهی و بازرسی نظامی و با بهره‌ گیری از یگان‌ها، نفرات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین و نیروهای دیگری از بخش‌ های امنیتی و دفاعی انجام شود و شماری از یگان ‌های رزمی و دفاعی کشورهای خارجی عضو پیمان اطلس شمالی نیز قرار است در این تمرینات شرکت کنند.

رزمایش تلاش مشترک ۲۰۲۰ از ۲۲ تا ۲۵ سپتامبر برگزار شد و ۱۲ هزار سرباز و ۷۰۰ واحد تجهیزات و ادوات نظامی در آن شرکت داشتند. آن رزمایش در شرایط ویژه سیاسی و نظامی اوکراین در سطح عملیاتی و راهبردی انجام شد و برای نخستین بار چند یگان رزمی ناتو از آمریکا و بریتانیا در آن شرکت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала