یک اقتصاددان سقوط دلار را پیش بینی کرد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر یک اقتصاددان سقوط دلار را پیش بینی کرد
یک اقتصاددان سقوط دلار را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش کسری حساب جاری در تراز پرداخت های ایالات متحده، تقویت پول اروپا و همچنین بی عملی سیستم ذخیره فدرال ایالات متحده باعث تضعیف دلار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، استفان روچ رئیس سابق مورگان استنلی آسیا معتقد است که تا پایان سال ۲۰۲۱، دلار کاهش چشمگیری خواهد داشت.

بایدن و راه دشوار نجات ارزش دلار  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بایدن و راه دشوار نجات ارزش دلار

این اقتصاددان ادعا می کند که در یک وضعیت بد، ارز آمریکایی می تواند ۳۵ درصد کاهش یابد.

وی پیش نیازهای این امر را افزایش کسری حساب جاری در تراز پرداخت های ایالات متحده، تقویت پول اروپا و همچنین بی عملی سیستم ذخیره فدرال ایالات متحده دانست.

در ۲۶ ژانویه، سنای آمریکا جانت یلن را به عنوان رئیس خزانه داری این کشور تأیید کرد.

وی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ریاست سیستم ذخیره فدرال ایالات متحده را بر عهده داشت. تحلیلگران پیش بینی کردند که یلن می تواند دلار را پایین بیاورد.

روزنامه یادداشت می کند که وی قصد دارد با تزریق وجوه عمومی نقدینگی اقتصاد ملی را افزایش دهد.

رودریگو کاتریل استراتژیست و تحلیلگر ارز در نشنال استرالیا بانک Ltd، گفت: اگر چنین اقداماتی انجام شود، مقامات کشور مانع کاهش بازار دلار نخواهند شد.

پیش از این معلوم شد که اتحادیه اروپا طرحی را برای تقویت موقعیت بین المللی یورو ایجاد کرده است و می خواهد تأثیر دلار را تضعیف کند.

اتحادیه اروپا پس از سیاست تحریم های آمریکا علیه ایران، که بانک ها و شرکت های اروپایی و همچنین شهروندان اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی همکاری می کنند، با مشکل روبرو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала