پرواز جدید بمب افکن های استراتژیک آمریکا درنزدیکی مرزهای ایران

CC0 / U.S. Air Force/Master Sgt. Lance Cheung / هواپیمای بمب افکن B-52H Stratofortress
هواپیمای بمب افکن  B-52H Stratofortress  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شرایط افزایش تنش واشنگتن و تهران ، دو هواپیمای بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه یک پرواز بدون توقف دیگر از ایالات متحده به سوی خاورمیانه مرزهای ایران انجام دادند و سپس به مبدأ حرکت خود بازگشتند.

 به گزارش اسپوتنیک، این مطلب ناظران هواپیمایی آمریکایی و انگلیسی که مسیر حرکت هواپیماهای بمب افکن استراتژیک را از طریق سیگنال های ارسالی از سوی آنها تعقیب می کردند، در شبکه های اجتماعی اطلاع دادند.

در عین حال خاطرنشان می شود که با توجه به فرستنده های روشن بمب افکن های آمریکایی که مسیر و نوع هواپیما را نشان می دهد ، این ماموریت نظامی به وضوح ، یک نمایش قدرت بوده است.

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران
شمخانی: راهبرد آمریکا در افغانستان ادامه جنگ است

این ششمین پرواز بمب افکن های نیروی هوایی آمریکا در دو ماه گذشته و سومین پرواز آنها در ژانویه است.

طبق اطلاعات موجود، ، دو بمب افکن استراتژیک B-52H آمریکا از پایگاه بارکزدیل (ایالت لوئیزیانا) در یک پرواز از طریق اقیانوس اطلس از  فراز جبل الطارق ، دریای مدیترانه ، اسرائیل ، اردن ، عربستان سعودی و خلیج فارس در جنوب مرزهای ایران عبور کردند.

پرواز طولانی بمب افکن ها از طریق اقیانوس اطلس به سوی خاورمیانه و بر عکس با کمک هواپیماهای سوختگیری  آمریکایی  KC-135R و KC-10A انجام شد. در طول پرواز بر فراز خاورمیانه، جنگنده های F-16، دو هواپیمای بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress را همراهی می کردند.

 

همچنین هواپیمای شناسایی استراتژیک RC-135W نیروی هوایی آمریکا که از پایگاه هوایی خلیج سوداـ بی  در جزیره کرت یونان بلند شده بود،  در این عملیات شرکت داشت و در نزدیکی مرزهای ایران ماموریت هایی را انجام می داد.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала