واکنش ها به ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در ایران

© Sputnik / Marina Al-Sha'lanواکنش ها به ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در ایران
واکنش ها به ثبت واکسن اسپوتنیک وی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در زمان بازدید از مسکو در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود ثبت واکسن روسی کرونا با نام "اسپوتنیک وی" را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه از ثبت واکسن روسی کرونا با نام "اسپوتنیک وی" در ایران خبر داد، او که به مسکو سفر کرده است، این خبر را در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود اعلام کرد.

ظریف گفت: واکسن روسی اسپوتنیک وی روز گذشته در ایران ثبت و از سوی مقامات بهداشتی ایران تایید شد و امیدواریم بزودی بتوانیم این واکسن را هم خریداری کنیم و هم از طریق موسسات مربوطه ایران و روسیه، تولید مشترک آن را داشته باشیم.

شخصی با نام کاربری @Ahmad_Vakhshite نوشت: "کمی پیش‌تر «کریل دیمیتروف» رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم #روسیه اعلام کرده بود که طی دو هفته آینده ۲۵ کشور واکسن اسپوتنیک وی را ثبت خواهند کرد. امروز ظریف در گفتگو با لاوروف از ثبت #واکسن_روسی علیه #کرونا در روز گذشته از سوی وزارت بهداشتی #ایران خبر داد."

​شخصی با نام کاربری @GhabousiParsa نوشت: "دومین واکسن کرونا خارجی ایران روسی شد ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف : واکسن روسی اسپوتنیک V روز دوشنبه در ایران ثبت و از سوی مقامات بهداشتی ایران تایید شد و امیدواریم بزودی بتوانیم این واکسن را هم خریداری کنیم و هم از طریق موسسات مربوطه ایران و روسیه، آن را تولید کنیم."

​پیشتر اعلام شده بود که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در روسیه، بلاروس، آرژانتین، امارات، مجارستان، صربستان، بولیوی، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه و ترکمنستان ثبت شده و مراحل ثبت آن در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت آغاز شده است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала