پیشنهاد برگزاری نشست وزرا در مورد خاورمیانه از سوی روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد برگزاری نشست وزرا در مورد خاورمیانه از سوی روسیه
پیشنهاد برگزاری نشست وزرا در مورد خاورمیانه از سوی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه روسیه از پیشنهاد این کشور برای برگزاری نشست کشورهای گروه چهار خارومیانه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: " مسکو پیشنهاد می کند در بهار - تابستان نشست وزرای گروه چهار در مورد خاورمیانه با اسرائیل، فلسطین، مصر، اردن، امارات متحده عربی، بحرین و عربستان سعودی برگزار شود."

به گفته وی، روسیه از ابتکار محمود عباس رئیس جمهور فلسطین برای تشکیل کنفرانس بین المللی حل و فصل خاورمیانه استقبال کرده است.

پرچم فلسطین - اسپوتنیک ایران
شرایط فلسطین برای گفتگو با اسرائیل چیست؟

لاوروف به عنوان نویسنده "ابتکار صلح عرب" در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حل و فصل خاورمیانه گفت: " کشور ما در ابتدا طرفدار برگزاری چنین مجمعی بود که در قطعنامه 1850 شورای امنیت آمده است. در حمایت از این طرح، ما پیشنهاد می کنیم که به فکر برگزاری جلسه وزیران در بهار و تابستان 2021 با مشارکت روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا به عنوان اعضای چهار جانبه، چهار کشور عربی " مصر، اردن، امارات متحده عربی و بحرین و همچنین و البته با مشارکت اسرائیل و فلسطین باشیم. دعوت از عربستان سعودی نیز مهم است. "

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که چنین جلسه ای می تواند "به یک بستر کاری برای تجزیه و تحلیل جامع از وضعیت و کمک به طرفین در آغاز گفت و گو تبدیل شود."

لاوروف همچنین آمادگی روسیه برای سازماندهی اجلاس فلسطین و اسرائیل در مسکو را یادآوری کرد.

گروه چهار جانبه خاورمیانه گروهی است که با مشارکت اتحادیه اروپا، روسیه، ایالات متحده و سازمان ملل متحد برای تحکیم تلاش ها برای حل مسالمت آمیز منازعات اعراب و اسرائیل ایجاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала