مدیرعامل شرکت گاز: مشکل خاموشی‌ ها از افزایش مصرف برق است

© Fotolia / Pakhnyushchyyمدیرعامل شرکت گاز: مشکل خاموشی‌ ها از افزایش مصرف برق است
مدیرعامل شرکت گاز: مشکل خاموشی‌ ها از افزایش مصرف برق است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه ما متناسب با سال قبل و حتی بیشتر، تأمین گاز برای نیروگاه ها کرده ایم، گفت: مشکل خاموشی‌ها از ما نیست از افزایش مصرف برق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در پاسخ به اینکه "چرا طرح‌های بهینه سازی که در سال پایانی دولت مطرح شده از سال اول دولت در دستور کار قرار نگرفت؟"، اظهار داشت: موضوع بهینه سازی مصرف، یک موضوع مستقل برای یک شرکت و وزارتخانه نیست، بلکه موضوعی فرابخشی است.

قطع گاز ویلا‌های پرمصرف مناطق خوش آب و هوا در تهران - اسپوتنیک ایران
قطع گاز ویلا‌های پرمصرف مناطق خوش آب و هوا در تهران

وی افزود: برای بهینه سازی نیاز به یک هماهنگی و رگلاتوری در کشور داریم و موضوع بهینه سازی فراتر از فعالیت و هماهنگی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ملی گاز ایران است؛ عواملی که در بهینه سازی نقش دارند، همه در اختیار وزارت نفت نیست.

معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه "برای اولین بار در زمستان دچار وضعیتی شدیم که خاموشی های برنامه ریزی شده و جدول بندی به مردم اعلام شود، چقدر از این مشکل، تقصیر و سهم شرکت ملی گاز است؟"، گفت: مشکل خاموشی‌ها از ما نیست از افزایش مصرف برق است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "ما بار افزایش مصرف گاز در بخش خانگی را از طریق دیگری جز محدودیت نیروگاهی جبران کرده ایم"، گفت: ما افزایش مصرف گاز بخش خانگی را به نیروگاه ها تحمیل نکردیم بلکه سوخت گاز تحویلی به نیروگاه ها بیش از سال گذشته بوده؛ منتها در نیروگاه ها هم رشد مصرف سوخت به تبع رشد مصرف برق در کشور رخ داده واگر رشد مصرف برق در زمستان امسال نداشتیم، چه بسا خاموشی ها نداشتیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала