گزارش و تحلیل

هنوز جای پای دمکرات ها محکم نشده توطئه هایشان شروع شده

© AFP 2023 / Jim Watsonهنوز جای پای دمکرات ها محکم نشده توطئه هایشان شروع شده
هنوز جای پای دمکرات ها محکم نشده توطئه هایشان شروع شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به صورت تاریخی جمهوریخواه های آمریکا معروف به تندروی در افعال و جنگ ستیزی و دمکرات ها معروف به تبعیت از سیاست های ماکیاولیستی و سربریدن با پنبه می باشند.

البته بر کسی پوشیده نیست که ساختار حاکمه بر ایالات متحده آمریکا، مخصوصا درباره سیاست های خارجی این کشور، با تغییر رئیس جمهوری تغییر نمی کند و هدف سرجای خود باقی می ماند فقط روش رسیدن به هدف تغییر می کند.

علیرغم همه انتقاداتی که متوجه رئیس جمهوری اسبق آمریکا دونالد ترامپ می شد، وی یک ویژگی داشت و آن مخالفت با ساختار حاکمه بر ایالات متحده بوده و می باشد.

در واقع بسیاری باور دارند که دلیل اصرار وی بر تقلب در انتخابات بی دلیل نبوده و هیات حاکمه ایالات متحده به هر نحوی که شده تلاش کرده وی را از کار برکنار کند.

به هر صورت بخش بزرگی از 75 ملیون رایی که آقای ترامپ کسب کرده آرای افرادی بوده که شدیدا با ساختار حاکمه آمریکا مخالف هستند.

در مقابل بیش از 90 درصد آرایی که آقای جو بایدن به دست آورده آرای مخالف شخص ترامپ بوده و نه آرای علاقه مند به بایدن.

قانونگذار آمریكایی طرحی را برای استیضاح بایدن 24 ساعت پس از تحلیف ارائه كرد - اسپوتنیک ایران
قانونگذار آمریكایی طرحی را برای استیضاح بایدن 24 ساعت پس از تحلیف ارائه كرد

برخی حتی باور دارند هر کس دیگری به جای بایدن کاندیدای دمکرات ها می شد قطعا رای می آورد و اگر مقداری هم کاریزمای لازم و بیشتر داشت شاید تعداد رای بیشتری به دست می آورد.

اصرار دمکرات ها بر کاندیداتوری بایدن بیشتر برای این بود که ساختار حاکمه آمریکا که از لابی های قدرت پشت پرده تشکیل شده می خواست پایان کار ترامپ عبرتی باشد برای دیگر افراد که می خواهند با این ساختار حاکمه رویارو شوند.

اینکه رسانه های اجتماعی بیایند و به یکباره همه ارتباطات ترامپ را قطع کنند خود یک پیام برای ترامپ بود که حواسش را جمع کند شاید به یکباره حتی همه حسابهای وی در بانک ها و حتی حساب های مرتبطین با وی نیز بسته شود و بهانه اش بسیار ساده است، عدم پرداخت مالیات و نیاز به بررسی حساب و کتابها.

یکی از افرادی که جزو مریدان آقای ترامپ به حساب می آید و چند روز پیش در یک مناظره تلوزیونی با هم شرکت داشتیم پشت خط به من می گفت که تنها دلیلی که ترامپ مجبور شد کوتاه بیاید این بود که قطع کردن ارتباطات وی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا پیغام بزرگی برای او در پی داشت و آن این بود که اگر تمکین نکند اقدامات شدید تر بر علیه او اعمال خواهد شد و به یکباره همه حساب هایش را خواهند بست و اموالش را مصادره خواهند کرد و وی مفلس خواهد شد.

تنها نقطه ضعفی که ترامپ نمی تواند تحمل کند.

حال بگذریم از این ماجرا.

هنوز دمکرات ها نتوانسته اند شبهه های تقلب را از بالاسر خود بردارند و بایدن نتوانسته ثابت کند که رئیس جمهوری توانمندی است که می تواند جای ترامپ را برای آمریکایی ها پر کند می بینیم توطئه های آنها شروع شده.

در عراق نیروهای آمریکایی شروع کردند داعش را حمایت کردن و بر علیه ملت عراق توطئه چیدن.

در روسیه سفارت آمریکا رسما هدایت تجمعات را به عهده می گیرد و با گول زدن نوجوانان آنها را به میدان ها می کشاند.

در هنگ کنگ و تایوان شروع می کنند به دخالت در امور داخلی چین .

علیرغم همه وعده وعید هایی که برای حل بحث خروج آمریکا از توافق هسته ای مطرح کرده بودند باز شروع می کنند بهانه آوردن و مطرح کردن بهانه های بی اساس.

توافق صلح با طالبان را می خواهند زیر پا بگذارند و ...

به نظر می آید جای پای هنوز بایدن و تیم او محکم نشده آنها تلاش دارند هر چه سریعتر روند قبلی توطئه چینی آمریکا بر علیه دیگران را پی بگیرند.

اما دمکرات ها باید متوجه شوند که جهان پس از ترامپ با جهان قبل از ترامپ بسیار متفاوت است و این افعال آمریکا می تواند دیگران را تشویق کند که از مخالفان بایدن در داخل آمریکا، که به بیش از 75 ملیون نفر می رسند، حمایت کنند.

اگر زمان حمله مخالفان بایدن به کنگره همه عملکرد آنها را محکوم کردند به این دلیل نبود که آنها نمی توانستند اینها را تشویق کنند به به اعمال خشونت وار خود ادامه دهند بلکه به این دلیل بود که همه امروزه به دنبال ثبات سیاسی همه کشورهای جهان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала