کشف تفاوت‌هایی در مرگ و میر ناشی از کووید 19 در نژادهای مختلف

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کشف تفاوت‌هایی در مرگ و میر ناشی از کووید 19 در نژادهای مختلف
کشف تفاوت‌هایی در مرگ و میر ناشی از کووید 19 در نژادهای مختلف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان تفاوت‌های عجیبی را در مرگ و میر ناشی از کووید 19 در نژادهای مختلف کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه Queen Mary لندن و بنیاد Barts Health NHS Trust تحقیقی انجام دادند و دریافتند که بیماران مبتلا به ویروس کرونا از گروه های قومی مختلف در روند بیماری متفاوت هستند. نتایج تحقیق در پورتال BMJ Open منتشر شده است.

داده های 1737 بیمار بالای 16 سال با کووید – 19 تایید شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت - همه آنها از 1 ژانویه تا 13 مه سال 2020 در پنج بیمارستان بستری شدند. آسیایی ها 538 بیمار (31 درصد)، 340 (20 درصد) سیاه پوست، 707 (40 درصد) سفیدپوست بودند. در کل، 511 بیمار تا روز 30 فوت کرده اند - این 29 درصد از کل بیماران است.

گزارش شده است که بیماران از اقلیت های قومی جوان تر هستند. علاوه بر این، آسیایی ها 1.54 برابر بیشتر و بیماران با رنگ پوست تیره 1.8 برابر بیشتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند و در مقایسه با بیماران سفید پوست تنفس مصنوعی دریافت می کنند. افراد با منشا آسیایی 49/1 بیشتر از افراد با رنگ پوست روشن، و در میان سیاه پوستان 1.3 برابر بیشتر احتمال مرگ داشتند. بیماران آسیایی و سیاه پوست در مقایسه با سفیدپوستان هم سن 50-80 درصد بیشتر خطر تنفس مصنوعی بستری شدن در بخش های مراقبت ویژه را داشتند.

ییز وانگ متخصص احیا و بیهوشی توضیح داد که این مطالعه تأثیر نامتناسب ویروس کرونا را بر نمایندگان گروه‌های مختلف قومی نشان می دهد.

دانشمندان همچنین تأکید کردند که این مطالعه تعداد زیادی از بیماران را نشان می دهد، اما آنها قادر به تفکیک دقیق تری از نظر قومیت نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала