واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه
واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه به مطالب منتشر شده توسط سفارت آمریکا در مسکو در خصوص تجمعات غیرقانونی در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به مطالب منتشر شده توسط سفارت ایالات متحده در مورد تجمعات غیرقانونی در این کشور، از همكاران آمریكایی خود خواست تا به مشكلات خود پرداخته و در امور داخلی سایر دولت‌ها دخالت نكنند.

پیش از این، نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در پی انتشار گزارشات در خصوص تجمعات غیرقانونی در روسیه، اعلام داشته بود که "گزارشات مربوط به اعتراضات در 38 شهر روسیه" را دنبال می‌کند. سفارت آمریكا در مسکو همچنین اعلام داشت كه "از حق همه مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان حمایت می‌كند" و مدعش شد که اقدامات مقامات روس "با هدف سركوب این حقوق" است.

دستگیری در تجمع های غیرقانونی در مسکو - اسپوتنیک ایران
دستگیری شرکت کنندگان در تجمعات غیرقانونی در مسکو

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در حساب فیس‌بوک این نهاد منتشر شده، آمده است: "به مسائل خود بپردازید و از دخالت در امور دیگر کشورها خودداری کنید."

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد كه سفارت آمریكا در مسكو 6 ژانویه در زمان وقوع تظاهرات در واشنگتن و حمله به ساختمان کاخ کنگره چیزی ننوشت و "شهروندان خود را به اعتراضات مسالمت آمیز" ترغیب نكرد، قتل‌های به قوع پیوسته در هنگام ناآرامی‌ها و بازداشت بیش از 100 نفر را محكوم نكرد. این وزارتخانه افزود که پس از این وقایع، جان سالیوان، سفیر ایالات متحده در فدراسیون روسیه، این حادثه را "حمله جنایتکارانه" خواند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: هنگامی که پلیس شروع به تیراندازی به تظاهرکنندگان کرد، کل کره زمین شاهد بود که دولت شما یک اعتراض مسالمت آمیز را به یک اعتراض "غیر مسالمت آمیز" تبدیل کرد و پس از آن دولت ایالات متحده اقدامات معترضان صلح طلب آمریکایی را "حمله به دموکراسی" خواند. نفاق، ابزاری برای دیپلماسی آمریکایی است که به ویژه طی همه گیری کرونا به ابزاری بسیار خطرناک تبدیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала