توضیحات پزشک در مورد یکی از عواقب غیرمنتظره ابتلا به ویروس کرونا

© Sputnik / Alexandr Kryazhevپزشکان
پزشکان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا ، نسبت به تغییرات در وضع هوا حساسیت بیشتری پیدا می کنند.

 خانم ناتالیا زوباروا،  پزشک روس در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد دلایل این پدیده و راه های به حداقل رساندن پیامدهای آن صحبت کرد.

. ناتالیا زوباروا خاطرنشان کرد حساسیت بیش از حد به تغییر در شرایط آب و هوایی  زیاد مشاهده می شود اما در بیشتر موارد این پدیده به صورت سردرد بروز می کند. وضع در رابطه با بیماران کرونایی فرق می کند. برخی از بیماران کرونایی حتی پس از درمان، واکنش متفاوتی نسبت به تغییرات ناگهانی هوا نشان می دهند.

ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
آیا ایمنی طولانی مابعد کرونا ممکن است؟

این پزشک گفت: "در شرایط خاص آب و هوایی، بیماری های مزمن و امراض قلب و عروق در آنها عود کرده و حتی دچار حملات قلبی با سکته مغزی و همچنین بیماری های سیستم ریوی و آسم  می شوند"

به نظر وی ، دلایل این وضع در افزایش استرس و فشار روانی است.

ناتالیا زوباروا می گوید: "تغییرات در فشار جوی تاثیر کرده و اعصاب به آنها واکنش نشان می دهند. کل بدن به این تعییرات واکنش نشان داده و در حالت آماده باش یا استرس بیشتر عمل می کند. هرچه سیستم های بدن انسان به دلیل بیماری ضعیف تر باشند ، این احتمال که به دلیل استرس ، عملکرد آنها مختل شود، بیشتر می شود".

پزشک روس به کسانی که حساسیت آنها به وضع هوا بیشتر می شود ، توصیه می کند کنترل سطح استرس خود را تقویت کرده و از جمله به مصرف عناصر کمیاب و ویتامین هایی بپردازند  که  بدن را  برای  مقابله با استرس آماده کرده و به عملکرد سیستم ایمنی بهبود می بخشند.

ناتالیا زوباروا اضافه کرد: "از جمله باید  ویتامین D و ویتامین E  را ذکر کرد که طبق تجویز پزشک بر اساس سطح اولیه این ویتامین ها مصرف می شوند. انواع اسیدهای امگا 3 نیز مورد نیاز است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала