تاریخ جدیدی برای ادامه روند استیضاح ترامپ اعلام شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر تاریخ جدیدی برای آغاز ادامه روند استیضاح ترامپ اعلام شد
تاریخ جدیدی برای آغاز ادامه روند استیضاح ترامپ اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چاک شومر ، رهبر اکثریت در مجلس سنا آمریکا اعلام کرد روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در این مجلس از 8 فوریه آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، چاک شومر گفت: " متهم کنندگان ترامپ در  مجلس نمایندگان  مواد اتهامی استیضاح را در روز دوشنبه ، 25 ژانویه ساعت 7 بعدازظهر ارائه خواهند کرد ... سخنرانی طرفین (دادگاه مربوطه ) در سنا از 8 فوریه آغاز می شود"

شومر تصریح کرد که طی دو هفته هر دو طرف – متهم کنندگان و مدافعان ترامپ- این فرصت را خواهند داشت که برای محاکمه وی آماده شده و مواضع خود را در اسناد ویژه برای روند تدوین کنند.

Дональд и Меланья Трамп покидают Белый дом - اسپوتنیک ایران
هنرمند مشهور آمریکایی خطاب به ترامپ: کارمان با تو تمام نشده است

پیش از این ، دموکرات ها اصرار داشتند که روند استیضاح را از اوایل هفته آینده آغاز کنند ، در حالی که جمهوریخواهان پیشنهاد کردند که این روند پس از 13 فوریه آغاز شود. بنابراین ، چانه زدن دو طرف با مصالحه به پایان رسید: دموکرات ها با یک تعویق دو هفته اما نه سه هفته موافقت کردند.

مجلس نمایندگان ترامپ را به اتهام تحریک به شورش در پی ناآرامی های 6 ژانویه هنگام هجوم حامیان ترامپ به ساختمان پایتخت آمریکا استیضاح کرد.

در مورد اینکه آیا امکان استیضاح پس از کنار رفتن رئیس جمهور وجود دارد ، در میان وکلای قانون اساسی در ایالات متحده اتفاق نظر وجود ندارد. مسئله استیضاح در مورد ترامپ فقط از لحاظ نظری اهمیت ندارد: اگر وی در سنا محکوم شود ، پس از آن می توان با رأی گیری جداگانه ای  از حق عهده دار شدن سمت های انتخابی محروم کرد. ترامپ در گذشته این احتمال را رد نکرد که در سال 2024 کاندیدای ریاست جمهوری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала