آغاز تولید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" علیه کرونا در ترکیه

© Photo / Russian Direct Investment Fundارسال اولین محموله واکسن روسی به ایران در هفته جاری
ارسال اولین محموله واکسن روسی به ایران در هفته جاری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه توافق نامه ای را با یک تولید کننده برجسته محصولات دارویی ترکیه در زمینه تولید واکسن "اسپوتنیک وی" علیه ویروس کرونا در ترکیه امضا و روندانتقال فناوری مربوطه را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه  اعلام کرد تعامل با این شرکت به در چارچوب فعالیت های برای پیشبرد واکسن اسپوتنیک وی در  بازارهای خارجی صورت می گیرد.

ورود نخستین محموله واکسن کرونا به ایران تا چند هفته آینده  - اسپوتنیک ایران
ورود نخستین محموله واکسن کرونا به ایران تا چند هفته آینده

وی افزود: "حجم بالقوه تولید میلیون ها دوز واکسن اسپوتنیک وی در سال است. موضوع گسترش احتمالی تولید در آینده نیز در حال بحث است. این واکسن هم به بازار داخلی ترکیه و هم سبه ایر کشورها عرضه خواهد شد."

خاطرنشان شد شرکای ترک علاقه زیادی به واکسن روسی  برای واکسیناسیون مردم کشور و همچنین تولید آن برای صادرات به کشورهای دیگر نشان می دهند و بر اثربخشی آن به میزان بیش از 90 درصد تاکید می شود.

واکسن اسپوتنیک وی مبتنی بر یک پلتفرم آزمایش شده و کاملاً مطالعه شده ناقل های آدنوویروس انسان است و قبلاً در روسیه ، بلاروس ، آرژانتین ، امارات ، مجارستان ، صربستان ، بولیوی ، الجزایر ، فلسطین ، ونزوئلا ، پاراگوئه و ترکمنستان جواز استفاده را دریافت کرده است. روند ثبت این واکسن در اتحادیه اروپا نیز آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала